Leandermamma Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Lillemann vil ikke spise noe som helst foruten grøten sin ( sinlac ) og mm. Han er 6 mnd og jeg har prøvd alt, dvs fruktmos, banan og diverse middagsglass. Han brekker seg hver gang eller kniper igjen munnen. Er dette vanlig og hvordan skal jeg evt gå frem for å få han til å like noe annet enn grøten? Må jeg begynne å gi han annet enn grøt nå, eller kan jeg vente en mnd eller to til?
MartinFelipe07 Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Lillegutt er nå 8 måneder og han vil ikke spise verken hjemmelaget middag eller fra glass. Her går det kun i grøt og mm. Men han spiser frukt mos o.l. Kanskje du bør prøve deg frem med forskjellige merker på maten/fruktmos? Du kan prøv å gi han litt når han er VELDIG sulten da. Før du gir han mm. Det sies at du helst ikke skal det,men funket bedre her iallefall.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Jeg må bare spørre hvorfor han må spise noe annet? De begynner jo med grøt når de er 6 mnd..pga jernet. Så hvorfor er det hastverk å få han til å spise andre ting?
Leandermamma Skrevet 10. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2007 For min del trenger han ikke å spise noe annet enn grøt, men leser jo her inne at de fleste andre gir brød(?!!?), frukt, middag osv når de er rundt 6 mnd. Er førstegangsmamma og har ikke så mye peiling på når de skal begynne med variert føde. Har vært litt redd for at hvis jeg begynner for sent med å introdusere nye matretter så blir det vanskelig å få han til å like det......... Grøt måtte vi begynne med da han var 4,5 mnd pga at en låsning i nakken (kiss) gjorde at han ikke ville ammes.
mams i april Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 jenta vår på snart 7 mnd vil ikke ha grøt. Hun skyver skjeia unna. Hun er veldig glupsk etter melk, men nekter grøt. Bør jeg prøve noe annen fast føde ? noen som har råd ?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 hei igjen, jeg er også førstegangs og har heller ikke peiling altså..var bare nysgjerrig
linneha Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Mi jente er også litt kresen, hun er 9 mnd. Hun vil ikke ha vanlig grøt, så jeg kjøpte sånn kornblanding fra Nestlè (8 mnd) som skal blandes med morsmelk/mme, og da spiste hun plutselig en hel porsjon. Hun nekter rett og slett og spise en del ting,har prøvd oss frem med alle middagsglassene i butikken...hun liker kun kylling og potetgryte..hehe,sær lita frøken:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå