Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 noen som har hatt små med ørebetennelse som kan foretelle litt om hvordan dere oppdaget det, og hvordan det var?
Love my kidz Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Gutten min fikk ørebetennelse for ei uke siden. Han er 3,5 måned. Jeg oppdaget det ved at han skrek skikkelig hver gang jeg la ham ned, enten det var i senga eller stellebordet eller ved puppen. Han nektet å ta puppen. Man får nemlig store smerter når man ligger hvis man har ørebetennelse. Det vet jeg fordi jeg har hatt det maaange ganger selv. De aller fleste får feber også da.. det er jo et fint varsel, men gutten min fikk ikke feber. Jeg fulgte imidlertid magefølelsen min og fikk ham sjekket. Han hadde også øyebetennelse stakkar. Vi fikk resept på flytende penicillin med jordbærsmak. Gir det med sånn plastikksprøyte, og han smatter det fint i seg. Mistenker du ørebetennelse på babyen din? Hvordan er formen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 ja, mistenker det..blir lege i mårn.. hun er forkjøla, eller trodde tett nese var pga av forkjølelse, men kan vel være pga av ørebetennelse også... tre kvelder på rad ville hun ikke legge seg, trodde jeg hadde for lite mat, så i går kveld ga jeg mme etter pupp, men ville ikke legge seg likevel, så natt til i dag spiste hun nesten ikke, og i mårrest spydde hun opp alt etter et måltid og har hatt dårlig matlyst resten av dagen. ble mer å mer sutrete utover dagen, å det når hun lå. fikk nesten ikke i seg mat nå før hun la seg, for hun skrek sånn..hun har virket litt slapp i dag. jeg måtte bysse på henne å stryke på henne til hun tilslutt sovnet fordi hun var utslitt sikkert. har hevet hodeenden av senga. ble kanskje knotete dette....
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 har ikke hatt feber foresten.. huff at jeg ikke tenkte det kunne være ørebetennelse før nå i kveld da hun endelig sovnet, ellers hadde vi dratt til legen allerede i dag..
Love my kidz Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Stakkars liten.. det høres ut som at det er et eller annet som virkelig plager henne ja, så dra til legen så fort hun våkner du. Når hun får behandling så blir hun fort seg selv igjen skal du se. Ørebetennelse er veldig vondt, så gi henne en stikkpille av og til også. Lykke til - og så må jeg få høre fra deg når du har vært til legen med henne =)
Love my kidz Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 IKKE vent til mandag er du snill.. dra på legevakta i morgen =)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 nei, kommer ikke til å vente til mandag..aller helst skulle jeg dratt nå, men hun sover godt nå, å den søvnen trenger hun. =) du skal få høre når jeg har vært hos legen ja =)
Love my kidz Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Hei igjen - hvordan går det i dag? Vært hos lege eller??
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 hei =) har vært hos legen ja. han sa det ikke var så mye å gjøre, siden hun ikke har hatt feber.. skulle bare fortsette med saltvannsdråper, og gi smertestillende hvis hun har veldig vondt. det har kommet litt væske ut av ene øret, som tyder på sprukket tromhinne, men det skal vist lette på trykket i øret slik at det ikke gjør like vondt. var viktig å holde luftveiene åpne. =)
Love my kidz Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Hæ? Ikke noe å gjøre bare fordi hun ikke har hatt feber? Det er det verste jeg har hørt.. jeg er ingen lege, men en betennelse må jo behandles! Får håpe jenta di blir frisk likevel da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå