Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Hun svinger så sinnsykt!En dag er hun normalt blid mens neste er hun dritsur! Hun kommer ikke over ting jeg har sagt før som jeg har beklaget meg for!Hun er f.eks enda sur for at jeg for 2 år siden rådet henne til å begynne å trene Jeg sa at hun måtte innrømme at hun hadde lagt seg ut over rompa! Jeg mente ikke vondt!!Når hun ble gravid sa jeg at hun sikkeert ikke kom til å få så mye mer strekkmerker pga hun hadde fortsatt sekken fra første svangerskap! Nå nekter hun å vise seg naken til tross for at jeg faktisk elsker henne og kroppen Syns hun er dritsexy nå med magen Nå har hun flyttet fra meg:=( Jævlig dårlig tidspunkt!! Mann 30
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Det må jo være noe mer som skorter i forholdet når hun har flyttet fra deg. Man stikker ikke fra barnefaren bare på grunn av noen (tankeløse) kommentarer.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Er vel kanskje ikke noe "galt" utenom at hun er gravid :-) Og dermed overfølsom, hysterisk og selvkritisk... Eneste rådet jeg kan gi, er råd som står i alle bøker/du får høre på kurs og hos jordmor, hos andre damer osv (rart du ikke har hørt det før egentlig): IKKE kommenter gravide damers kropp! Ikke uttal deg om strekkmerker og "sekker" og trenings osv... Hvis det er sånn at du synes hun er sexy, så si det, og KUN det :-) Snakk med henne (dvs. legg deg på kne og trekk tilbake alt du har sagt om kropp og trening og innrøm at du er en dum enkel mann), så kanskje hun roer seg :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Det er utrolig mye fokus på kropp i vårt samfunn, og vi kvinner vet jo godt at menn liker å kikke på pene damer. Man skulle jo ønske at man selv var den mest sexy dama i verden i kjærestens øyne! Små kommentarer sårer fort, du må være forsiktig med hva du sier. Hun er nok i bunn og grunn redd for ikke å bli elsket, ikke være sexy og tilfredsstillende nok. Hadde kjæresten min sagt at disse tingene til meg hadde jeg blitt veldig såret. Du får legge deg flat og overbevise henne om at det er henne du vil ha og at du elsker kroppen hennes! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Føler meg helt lurt jeg!! Skal jeg sitte her alene bare pga ting jeg sa for lenge siden og for hun mener jeg ikke ser henne eller sønnen vår Hun mener jeg ikke lytter og at jeg er fjern. Prøver så godt jeg kan men det hjelper ikke stort :=( Så skal jeg liksom betale barnebidrag i 30 år!! Hi
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Uff, stakkars deg, HI. Er enig med Darla at det ikke er så lurt å kommentere negative ting om kroppen hennes, men det er da vel ikke grunn til å gå fra deg. Jeg tenker at det ligger nok noe bak. Kan du foreslå at dere går til samtaler sammen på familievernskontoret i kommunen dere bor i, for eksempel? At du er glad i henne og ikke har lyst å miste henne, og at du er villig til å lære deg å lytte og være mer tilstede (hvis du faktisk er interessert i dette, altså). Håper dere kan få det til å fungere!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Du sier du sa at hun var blitt breiere over baken og at hun ikke var kommet tilbake in shape siden forrige svangerskap.... Tror du helt seriöst at det er hva en dame, og da en gravid dame spesielt, önsker å höre fra kjärsten??? Virker veldig korttenkt synes nå jeg... Ettersom dere har värt igjennom et svangerskap för, mener jeg du burde vite at en graviditet gjör noe med en jente. MASSE hormonelle forandringer, fysikken og psyken/tankegangen er i voldsom endring helt uten påvirkning fra en selv. DET kan väre helt vilt frustrerende!!! Man blir sårbar for den minste ting. Og det er ikke alltid lett å se på at man forandrer seg så drastisk. Selv om en graviditet kan väre spennende, deilig, fantastisk, särlig fordi resultatet er så fint, så betyr ikke det at man liker alle endringene som skjer rundt den. På en måte er det litt vemodig å gå gravid, nettopp fordi den markerer en endring. Ting vil aldri bli helt som för. Jeg fant dette i et svensk mamma blad, som jeg synes en vordende far kan tenke litt ekstra på: -Passa upp på ditt barns mamma - det är hon värd. Hämta saker, häll upp vatten, bär hem, laga och servera mat. -Beretta för henne hur vacker hon är och hur stolt du är över det stordåd hon uträttat - oavsett hur förlossningen gått til. -Ta oombedd tusen bilder på bebisen och mamman och filma mer än du tror är sunt, du kommer aldrig att tycka i efterhand att det blivit för mycket. -Krama henne under tystnad när gråtattackerna setter in - för det gjör de. -En fin present är en självklarhet. Något bestående som ett smycke är det enda rätta. -Var närvarande dygnets alla timmar under de första veckorna, även om du tycker det känns meningslöst när bebisen bara ammas. Din närvaro är guld värd, inte minst för relationens skull. Detter er nok ment med tanke på etter at barnet er födt, menjeg synes man fint kan ha dette i bakhodet under graviditeten også. Din oppgave er å si unnskyld, og legge deg flat! Det handler ikke om deg nå, men dama di!
Lykkelig mamma til lille Leon Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Sikkert mange ting som er galt, er jo ikke altid man ser sine egne feil... Kanskje dere kunne gått i familierådgiving så får du å henne et klarere perspektiv på ting.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 Men hvordan skal jeg kunne bedre situasjonen når hun ikke vil være hos meg mer enn 1 time om gangen? HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 om hu har flyttet fra deg og hu gidder å tilbinge en time sammen med deg regelmessig, syntes jeg du skal prise deg heldig. Det at det største problemet du har med situasjonen er at du må betale barnebidrag syntes i grunnen jeg sier sitt om deg! Det er nå min mening!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 dET ER SURT MEN IKKE HOVEDPROBLEMET! VA BARE NOE JEG SA! MENTE DET IKKE HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Skjønner naturligvis det er surt, men barn koster penger. Men om du ikke mente det så sa du det for det. Tror egentlig tipset her er at du må begynne å tenke over hva du sier! Hadde du gjort det hadde du jo ikke hatt no problem i utgangspunktet
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #14 Skrevet 11. november 2007 Stakkars menn som må holde ut med oss kvinner enkelte ganger... he he. Vi er nok ikke alltid like lette å ha med å gjøre. Hvis det er eneste grunnen til at hun har gått fra deg, burde det jo kunne løses veldig enkelt også. Hvis du ikke får snakket ut nå dere møtes, så skriv et brev til henne.. Fortell henne akkurat hvordan du føler det... (ikke nevn fler negative ting om kroppen hennes) men fortell henne hvor sexy du synes hun er og fortell hun at du er lei deg for at du har såret henne med noen kommentarer som du ikke engang la noe særlig vekt i selv. Fortell henne hvor mye hun betyr for deg. Er jo veldig synd om det skal bli slutt mellom dere pga det, når du tydelgvis elsker hun for den hun er. Kanskje du kunne vist hun hva du har skrevet her? Kanskje det blir lettere for hun å forstå dine tanker da.. Masse lykke til i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 han her har lagt ut det samme på "skravle" men der er de fortsatt sammen.. hadde jeg vært henne hadde jeg også dumpet deg på flekken!!! men ført deg opp som far for min neste unge??nope...du er på ingen måte en person som fører noe positivt inn i livet til noen.. kan ikke du bare gå å legge deg i en grøft???
leonberger Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 Himmel og hav... Om det så er sant det jeg har lest her nå så synes jeg du er en tanke ufølsom... Men du får bare legge deg flat som du hører oppi der.... Men er det løgn at hun har flytta så kan man jo ikke akk synke lågere da... Men men... Prob har dere jo og ønsker dere lykke til og håper på at den beste løsningen for barna blir gjort!!!!!!!!!!
kokosyklus Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Herlighet, stakkars HI! For en gjengt med kjerringer dere er hele gjengen som greier å drive av dere så mye dritt til en person som legger seg flat for å få gode råd. Hva tenker dere egentlig med?? Uansett; Hi dere har et problem dere må fikse i. Dere må få hjelp til å snakke sammen og finne en måte å leve sammen på. Kan aldri tenke meg at disse kommentarene er årsaken til at hun har flyttet fra deg. Som du skrev oppfatter hun deg som fjern og ønsker at du vi lta mer ansvar for barna osv. Det kan nok være slike ting som er hovedårsaken, ikke at du har kommentert at hun kanskje bør begynne å trene for 2 år siden:) Det virker ikke som dere har kommunisert så veldig bra sammen. der har dere sikkert mye å hente!! Lykke til:)
snart mor til 3 Skrevet 11. november 2007 #19 Skrevet 11. november 2007 "Hva er galt med dama mi?" ???? Hva er galt med deg??? Hvis dette problemet deres overhodet har noen sannhet over seg så har jeg en merkelig følelse av at du er helt uskyldig i det... En sak har ALLTID to sider...Om du er for blind til å se den motsatte siden så er det et problem i seg selv.. AT du går 100% inn for at alt av problemer dere har en hennes feil? Jaa...hva kan man si...Da har DU et veldig stort problem.... Sutre sutre sutre sutre..hva med å få ut fingeren din,slutte å syntes synd på deg selv og heller ta tak i nakken din å gjør noe med det?? Nei det stemmer det..du var jo så uheldig på toppen av alt å knekke foten din,bli helt hemmet og ute av stand til å kommunisere med henne... Og du skal få meg til å tro at hun har bedd deg komme inn hit for å få "hjelp" til å forstå kvinner som er gravide med hormoner... pokker heller..du oppfører jo deg som om du skulle være 15...DU NÆRMER DEG 30 NÅ!!!! Lær deg å ta ansvar for hva du selv driver med...Du er nok ikke så skinnhellig selv... Og at du som en 27åring enda ikke hadde lært deg til at å be dama om å starte å trene fordi at hun har lagt på seg...?? Helsikke heller mann..Litt vett må du jo ha fått i hodet ditt opp gjennom året....Du skal prøve å si at du ville glemt det av raskt om hun hadde sagt til deg at du ikke strakk til fysisk sett i senga...da skulle du sett hvor lang tid det hadde tatt for deg å klare å glemme det... Om du ikke har fått det med deg så har kvinner i all tid hadd et sinnsykt press på seg ifh til utseende...om man føler seg litt dårlig og kanskje vet at man har gådd opp i vekt så kan jeg love deg at det aller siste vi da ønsker er at mannen bekrefter dette... VI VET NÅR VI HAR GÅDD OPP I VEKT OG IKKE... Og det er vår rettighet å benekte det så mye vi bare vil!!!!! Og en siste ting så skal jeg slutte av... Hun har flyttet fra deg...Er det da så vanskelig å forstå at hun ikke ønsker å vise seg naken foran deg???? Kan det hende at det er på andre områder enn seksuelt sett at dere burde ta tak i problemene først?????? Dårlig tidspunkt?? Når er det egentlig et godt tidspunkt å flytte fra deg da??????????
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #20 Skrevet 11. november 2007 Fant ikke dette på skravle jeg...?
snart mor til 3 Skrevet 11. november 2007 #21 Skrevet 11. november 2007 tror NN har skrevet feil...det ligger på krangle... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå