barnemor Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Jeg har en syklus som gir meg menstrasjon i begynnelsen av måneden, forrige måned fikk jeg den 1 eller 2. Den har vært i rute så lenge jeg kan huske tilbake i tid. Men nå har jeg enda ikke fått mensen......... Vil egentlig ikke tro jeg er gravid, for jeg har jo spiral. Hva tror dere?? På forhånd takk!
heisand? Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 vel jeg hadde tatt en test. ville du ha beholdt barnet?
barnemor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2007 Har tenkt veldig på en test ja, men tenkt at jeg kan jo vente litt til. Tenkt at mensen kommer i kveld/natt ol. Men enda ikke kommet... Er det stor sjanse for å bli gravid med spiral? Om jeg ville beholdt barnet er et godt spørsmål.. Som en motstander av abort så er ikke abort så stort alternativ. Missforstå meg rett, at jeg respekterer folks valg ang abort. Men vet ikke om jeg selv hadde klart det...... Har jo tre barn da, så har ikke tenkt tanken på flere for å være helt ærlig. Hva mener du? Eller for å spørre på en litt annen måte, hva hadde du gjort? Takker for svar!
flypapir Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Svigermor ble gravid da hun hadde spiral. Heldigvis for meg,for den spira er i dag mannen min... Det som var litt komisk var at svigerfar drev og studerte hvordan spiralen fungerer på ku da dette skjedde. Den har nemlig motsatt effekt på ku enn på menneske, og gjør den mer fruktbar.... Håper du finner ut av det, lykke til!
barnemor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2007 Marte og tulla♥ Så gøy da! =) Ja, jeg vet det er fullt mulig. Men ikke trodd at det kunne skje meg da, for vi måtte godta og bruke litt tid på våre barn. Tror egentlig ikke det er noe nå heller, men tankene rullerer som bare det....
♥binna♥ Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Ditt syn på abort er sammenfallende med mitt. Så jeg vil svare deg: jeg hadde tatt i mot barnet selv om det egentlig ikke passet.
flypapir Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Forstår deg veldig godt.... Man blir nesten litt besatt når man føler uvisshet rundt om man er/ikke er gravid. Håper dere klarer å leve med resultatet uansett!
barnemor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2007 Resultatet klarer vi nok å leve med samme hva! Men kan jo hende det må bli en grundig tenkerunde.. Har det nokså på avstand enda, men hjelper veldig og "snakke" med dere her inne altså! Vet liksom ikke om jeg er utålmodig, om det ikke er så lenge etter normal syklus. Eller om jeg har ventet for lenge.... etc. Så da vet man liksom ikke hvem man skal snakke med om dette, bortsett fra mannen sin og dere! **smiler**
barnemor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2007 Takker for svar! Det blir nok ingen test de første dagene, så får leve litt på den usikre siden. For tanken om at mensen kommer snart er her enda, men kommer den ikke så må jeg jo bare få tatt en test. Tør ikke enda......
flypapir Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 Du må ha masse lykke til hvertfall... Håper det ordner seg og at mensen er rett rundt hjørnet. Inntil da får du bruke damene her inne for det de er vedt. Hender det er greit å ha ukjente å snakke med når man møter slike utfordringer. Klem fra meg!
barnemor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2007 Takk for støtten Marte og tulla♥ Hjelper mye å få luftet tankene, for ikke å snakke om å få høre hva dere mener og tror rundt det! =) Nå er jeg så trøtt at jeg sovner her jeg sitter, så tror jeg skal krype langt under dyna og telle sauer.
barnemor Skrevet 14. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2007 Hei igjen alle dere der ute! Min røde tante kom ja, som jeg hadde ventet leeeenge på. Men fortsatt et lite problem..... Den er ikke helt normal, altså ikke like stor bløning som før også virker det som den avtar mye tidligere enn normalt. (beklager detaljer) Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men en ting vet jeg. Og det er at jeg gjerne vil høre hva dere tenker rundt dette! =)
Sivalur Skrevet 14. november 2007 #13 Skrevet 14. november 2007 Hva slags spiral har du da? Og når fikk du satt den inn? Hvis det er hormonspiral som du har satt inn for ikke så lenge siden, så kan det gi uregelmessige blødninger og 70% mister mensen helt etterhvert.. hvis det er kobber så aner jeg ingenting om den.. Uansett, godt å høre at det gikk 'bra'.
barnemor Skrevet 14. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2007 Det er kobberspiral jeg har.. Hatt den i nærmere 2 år nå, mensen har vært i rute ved hver periode hele vegen. Også hatt kraftige blødninger, disse har kommet etter en dag ca og vart i to til tre dager. Men nå har jeg knapt hatt mensen i tre dager og den er nesten borte................
Sivalur Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Oi.... hmmm. Da vet jeg sannelig ikke. Da må jeg bare fortelle at når jeg ble gravid, og endelig skjønte det, så viste det seg på ultralyd at jeg var en måned lenger på vei enn jeg trodde. Det som hadde skjedd var at jeg fikk mensen nøyaktig til riktig tid. Blødde veldig lite og hadde lite smerter - helt unormalt for meg men tenkte ikke over det. Måneden etter kom ingenting. Og den lette mensen jeg hadde, viste seg da å være tegningsblødning... Hadde ingen spiral på det tidspunktet da! Vel.. du kan jo ta en test om noen dager. Lykke til uansett.
barnemor Skrevet 14. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. november 2007 Takk for svar! =) Har fryktet tanken litt ja, men ikke turt mer enn det. Ikke hatt sånn smerter nå som vablig heller.. Akkurat sånn som du forteller! Pleier å være nærmest ødelagt en dag eller to, men ikke denne gangen.. og mensen kom ca 10 dager for seint. Uvissheten gnager litt, men tror ikke jeg tør å ta en test før evt rundt neste periode. Men når skal jeg si at neste periode er da? Som jeg har hatt normalt, eller etter når jeg fikk mensen denne gangen...?
Sivalur Skrevet 14. november 2007 #17 Skrevet 14. november 2007 Hm. Vel når jeg hadde tegningsblødning så var den på dagen når mensen skulle komme og jeg har alltid vært litt upresis før. Men, alle er jo forskjellige. Umulig å vite. Jeg ville regnet neste periode ut fra når du fikk denne mensen. Det sies at selve blødningn alltid kommer nøyaktig 14 dager etter eggløsning, så hvis man er forsinket så er det eggløsningen som har vært forsinket. Eneste måten å gjette seg til eggløsning på er å telle 14 dager fra første mensdag. Men hvis du grubler veldig mye på dette så er det kanskje like lurt å ta en test med en gang, så vet du hvertfall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå