Gå til innhold

Angående straff av barn. hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber på en småbarnsavdeling der barna er fra 1 til 2.5 år. vi har to gutter som hele tiden er i "tåttene" på hverandre. De slår hverandre sikkert minst 10 ganger om dagen. Og de slår hardt. de kaster leker på hverandre, slår hverandre i hodet med biler, båter, klosser osv..

i tillegg så gjør de dette mot de andre barna også.

vi som jobber der er helt fortvilet og vet ikke hva vi skal gjøre. vi prøver å dele dem opp i forskjellige grupper. men deler av dagen må de uansett være der sammen.

det vi gjør når de blir for ille er jo at vi snakker med dem. men de stenger ørene helt når de er ivrige og nekter å høre. ser en helt annen vei osv.. de ender ofte med at vi til slutt setter dem i en tripp trapp stol og tar på dem selen. vi prøver å snakke med dem men det fungerer ikke. fordi de bare hyler. jeg kan f.eks si at hvis du slutter å kaste leker på X så skal du få komme ned igjen med engang. men de bare hyler og hører ikke etter på det vi sier. så vi lar dem sitte der til de roer seg litt. så prater vi igjen med dem og da får de komme ned igjen. sitter der som regel i 3-5 min... men av og til lenger siden de er helt hysterisk. men vi går jo jevnlig bort...

syns dere dette er en fæl måte å behandle barna deres på i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som kan legge denne inn på skravlesiden?

Skrevet

Skal legge den ut på skravle jeg :)

Skrevet

Hvor gamle er barna? De tåler vel like mange minutter i timeout som alderen. Og, er de skjermet når de sitter i timeouten? Eller sitter de der til spott og spe og blir skreket til? (for da hadde jeg i en alder av 34 også blitt hysterisk...)

Skrevet

Jeg er sterk motstander av time-out. Det stinker behavorisktisk læresyn lang vei, og kan brukes med gode resultater på barn (og voksen) med spesielle behov, men er ikke nødvendig på normaltfungerende.

Utifra det du skriver, fungerer det tydligvis ikke heller, så da er det vel nødvendig å tenke i nye baner uansett om man er motstander av metoden eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...