Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg må begynne med flaske til lillegutt :(

Han er snart 4 mnd da så har jo ammet en stund men nå vil han ikke ta puppen... Begynnte for noe dager siden med såre pupper, til slutt ble det så vondt at jeg måtte gi flaske i nesten 1 døgn. Prøvde å håndmelke for ikke å miste melka da. Nå har jeg ammet hver time i 1 døgn men plutselig nekter han å ta puppen enda han er kjempe sulten. Er melk der men tror han blir lei av å suge...

Til spørsmålet...Hvordan gjør dere det om natta???

Kan jeg blande mme for hele natta på kvelden eller er dere oppe om natta å blander?? Hvis dere blander ferdig må dere opp om natta å varme melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, sånn gjør jeg det....koker opp f. eks. halvannen liter med vann..tilsetter malt med en gang...setter det så i kjøleskap i en tett mugge. Så er det bare å helle i det du trenger på flasken...ikke bland i mme og la det stå...mme skal være "ferskt"!

Bare varm flaske med vannet i mikro og tilsett pulver...går på null komma niks:) Lykke til!

NB! koker aldri opp så mye vann at jeg har for mer enn et døgn av gangen...

Skrevet

Jeg har kokt vann i vannkokeren.Blander til hvert måltid.Varmer i mikroen.Det går veldig fort,ingen problem

Skrevet

Ja skal vi se begynnte å med mme når snuppa var 4 .mnd har sånn å glemte i farta va det het men sånn " målebeger" med 3 rom så måler opp mme i den før jeg legger meg... så koker jeg vann å har i halvparten av det hun skal ha, setter den i kjøleskapet.. så har jeg kokt vann i en liten termos så når hun våkner har jeg det kalde vannet og har i varmt vann- da blir det akkurat passelig å har i pulvere vips klart til å drikkers.. brukte når vi delte rom å ha det med meg på rommet så jeg slapp å stå opp:)... samme gjorde jeg når jeg dro på cafe o.l, kunne liksom mate henne i butikken visst det trengtes.. liten termos med varmt vann med overalt;)... som nevnt over skal mme være ferskt, ikke lenger enn en time etter blanding skal den drikkes... lykke til.. du finner fort ut hva som passer dere;)

Skrevet

Jeg måler opp vannet i flasken(e) før jeg legger meg. De settes i kjøleskapet. Hvis hun vil ha mat, varmer jeg flasken i microen. Etterpå har jeg i pulveret.

Går veldig fort.

Skrevet

Jeg har med flaske med pulver opp i og en termos med varmt (kokt) vann. Fungerer kjempefint for oss :)

Skrevet

Jeg har gitt MME til jenta helt siden vi kom hjem fra barsel, hadde aldri nok melk til et måltid, og mistet alt på grunn av svært lav Hb etter fødselen. Det som vi gjorde , både på natt og dagtid, var å ha kokt vann stående i en termos, og kokt, kaldt vann i en liten mugge. På dagtid blander jeg begge til den passe temperaturen og lager MME rett før babyen skal spise. Nå har vi fått en kjempegod oppvarmer til å varme opp melk og holde det passe varm over lengre tid, så om natten når barnet har spist, rapet og sover i senga , lager jeg bare ny flaske og setter den i oppvarmer, slik at jeg har melk klar til neste gang. Trodde også selv at man skulle lage MME rett før den skulle gis til babyen, men helsesøster fortalte flere ganger at det kan trygt stå i noen timer i oppvarmeren, bare ikke for lenge. Så langt fungerer det hele helt greit, og jenta har det bra .

Skrevet

Morsmelkerstatning kan stå kaldt i ett døgn. Vi blander det antall flasker vi bruker iløpet av ett døgn, setter i kjøleskapet og varmer i micro når hun skal ha mat. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...