prekæs Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Jeg trenger et kjapt svar. Gullungen har øyekatarr og har fått øyedråper. Øynene skal dryppes hver andre time. Så til spørsmålet. Gjelder det om natten også? "blond"
Gjest -<<- Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Jøss, hva får han for no'? Hver gang vi har fått øyekatarrdråper har det vært snakk om å dryppe 2-4 ganger om dagen, ikkeno' på natta.
prekæs Skrevet 10. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2007 Kloramfenikol. Det eneste som står på lappen er hver annen time?
Northernlights Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Du kan jo alltids dryppe øyekroken når ungen sover, før du legger deg fks. Ellers skal det jo være alldeles tilstrekkelig kun på dagtid.Med mindre det er svært mye betennelse..
Muffinsmamma Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 vi har nettopp gitt kloramfenikol til sønnen vår. vi dryppet to dråper tre ganger per dag. annen hver time hørtes mye ut. ring et apotek og spør du!
Gjest -<<- Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Vi har nok fått salven og dere fått dråpene. Felleskatalogen anbefaler å bruke salve på kvelden for å få effekt lenger utover natten, men ser ikke ut til å anbefale noe vekking på nattestid for å få effekt. Så det gjelder nok helst morgen til kveld.
prekæs Skrevet 10. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2007 Det er ikke så mye. Nå har sykdommen vært i alle kroppens åpninger den siste uken, og håper han snart er frisk. I forigårs sprakk trommehinna:(
aNoNyMe_MeG Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Du trenger ikke dryppe om natten. Om det skulle skje igjen så er det mulig å be om fucitalmic salve. Da holder det med morgen og kveld og den virker raskere. Man slipper mye styr med hyppig drypping. Ikke alle som er like glad i det.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 hæææææ? 2.hver time?? Nemi har hatt øyekatarr en del ganger og når jeg fikk den medisinen du skrev opp (orker ikke skrive navnet, er så komplisert ) så var det 3-4 ganger daglig frem til ungen blir frisk og to dager etter at det er borte.. Merkelig .s
mai mammaen til to Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 vi har hatt et barn i barnehagen som også måtte dryppes annenhver time.. jeg tror nok ikke du trenger å dryppe på nattten..drypp før legging og med engang dere våkner
Gjest Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Vi fikk dråpe om dagen, skulle dryppe hver tredje time, og salve om natten. Man blir forøvrig helt blind av salven- greit å vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå