Gjest Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Nå har jeg snart sydd ferdig voksipose til storedokkas vinterbehov i dokkevogna. Den er berre lækker, med alle husets og mormorhusets silkebånd, sølvsløyfer, blonder og bringebærstoff. Verden bør betale meg rundhåndet for å være så genial.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Det sier seg selv. Er du vrien på hvem du bør ha sex med kan det straks bli litt verre.
prekæs Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Vel, jeg gjorde det lettvint. Hentet fram bilene etter eldstemann, og la 6 "heisekjaner" som bakgrunn på pcn. Tassen er helt i ekstase:)Er det kun dukker det går i hos deg, eller?
danieI Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 jeg har blitt stappvrien på mine gamle dager ble eiern av dokkegreia glad?
Gjest Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Eiern er i seng og forventer at alt som nå er satt på med nåler er sydd i morra. Det vil si ca fjorten km på symaskin før daggry. Man skal være vrien.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Nei, men dokkene er de som er størst av alle som kan finne på å bo i vogna. Så måla må passe dem, mer presist Bitte, som var dokka mi en gang på tidlig syttitall.
propp Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Jeg prøver å beskrive kognative og agnatiske slektskapsrelasjoner og prøver å finne en million andre ting å gjøre istedet, kanskje jeg skal lære meg å sy:(
Gjest Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Har du ikke hatt håndarbeid på skolen en gang i tida, da? Det er en genial avledning fra aptum og diskursanalyse, funker sikkert for dine greier også.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 For min del kan du godt bli president. Dersom jeg får være konge.
propp Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Jeg hadde håndarbeid, gikk ikke bra med søm, men fikk kredit for mine evner som tegner og maler. Kunne egentlig tenke meg å lære strikking.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Jeg hadde håndarbeid, gikk ikke bra med søm, men fikk kredit for mine evner som tegner og maler. Kunne egentlig tenke meg å lære strikking.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Jeg prøver å beskrive kognative og agnatiske slektskapsrelasjoner og prøver å finne en million andre ting å gjøre istedet, kanskje jeg skal lære meg å sy:(
lilja70 Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Luten; du er genial. Ingen over, ingen ved siden. Regner med du sender meg mønster, punktvis arbeidsbeskrivelse og fotografier!!! Lille Propp og Anonym: det heter kognitive og agnatiske slektskapsrelasjoner, jeg antar du/dere studerer antropologi, og det er IKKE vanskelig å finne stoff. Hvor lang skal besvarelsen være på, og hvilke teoretikere støtter du/dere deg/dere til?
propp Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Der ser du hvordan det blir når man bare har engelsk litteratur fornorskning av begrep -takk for rettelsen. Har alt stoff jeg trenger, jeg blir bare avsporet enkelte ganger, og viktig med avgrensing for oppgaven er kort. Bruker for det meste Keesing i denne oppgaven
Gjest Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 Skal bli. Satt oppe til halv to i natt, men det ble jaggu et mesterverk også! Naturhvitt lakenstaut til "hovedstoff", vattert dynedel til voksien med bringebærstoff oppå og pyntesløyfe av sølvbånd, rødt stoff med gullprikker (mutterns julegardinrest) kanta med bredt rødt silkebånd under hodet, lilla silkebånd med sløyfer i endene til å feste sidevingene sammen, brede lyseblå og gullfarga og sukkertøyprikkete silkebåndstriper på vingene, rosa og sølv og lyseblå sløyfer sånn hist og her, en diger "klump" med perler foran (åttitallsøredobb). Min datter og jeg er nemlig svært lite minimalistisk anlagt. Ungen sprudla fornøyd da hun våkna, og mor megastolt. Ikke alt er like pent sydd, men jeg har ikke symaskinskrekk i hvert fall, den mest fornuftige investeringa jeg noen gang har gjort, uten at jeg dermed syr klær på den (sydde en sølv-og-svart dressjakke med überskulderputer i 1985, det er vel det eneste) - håndarbeidslærerinnen min kan være stolt av seg selv og av meg! Ikea er forøvrig det mest fantastiske sted om man skal bedrive stoffmisbruk. Ikea er fantastisk til det meste, egentlig.
KaMa Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 Jøss... Det er nesten som jeg har lyst å være 5 år igjen, og bytte ut min dokkehus-snekrende pappa med deg..
Gjest Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Vel, jeg tror ikke det blir gjort repriser på den der, brukte mange timer. Men det var så moro! Alle andre i seng, gammal musikk på spillern og så den store gode følelsen av at innfallsmetoden funker som pikk i Grete. Jeg tråkla ingenting, lagde ikke mønster, men tenkte meg til og bretta og styra, satte sammen alt m nåler så jeg så hvordan det ble, og rasa i vei på maskina. Ble bare to feilgrep som måtte sprettes, begge av typen "oj, der sydde jeg venste bukseben fast på baklomma, gitt", selv om det ikke akkurat var ben og lommer. Ellers kan du sikkert få lov å leke med den om du kommer på besøk.
KaMa Skrevet 11. november 2007 #19 Skrevet 11. november 2007 Jo, takk. Men jeg er usikker på om jeg klarer å huske hvordan man faktisk leker med sånt. Tror jeg la igjen den type innlevelse og fantasi på 80 tallet.. Sist jeg sydde hadde jeg rier og tenkte å få ferdigsydd en bukse før kjøretur på 45 min til fødestua på Voss. Vet ikke om det sier noe om min glede over å sy eller å få ting ferdig før det er for seint. Men til tross for at jeg ikke bruker symaskinen akkurat flittig er det kansje den beste bursdagsgaven jeg har fått. Føler meg så ...flink? ..50 talls husmoraktig? ..kreativ? Ett eller annet som er positivt i hvert fall, når jeg drar den frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå