snikers Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Det er sikkert mangen av dere som har erfaring med forskjellige fødselstillinger.Håper på mange gode svar.Får selv en etterpå klatt så det blir sikkert som å føde på nytt.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Vel, håper jeg rekker opp i senga før det plopper ut. Forrige holdt på å havne i gulvet, hadde det ikke vært for min boservante mann som så at hodet var på vei ut. Forberedt på styrtfødsel. Ellers, fra min første hvor jeg faktisk var i aktiv fødsel noen timer så husker jeg at det rett og slett er det å variere og bytte stillinger som var bra for meg. Var godt å bevege kroppen litt og bruke kreftene på forskjellige måter.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Jeg skal ligge trygt på rygg i senga... for når jeg snudde meg eller sto opp, ble det bare enda verre! så jeg kommer til å ligge! hehe:) men det kan jo vær at det er annaledes denne gangen:) bare gleeeder meg:)
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Heisann. Har født alle mine 4 barn stående/hengende i en prekestol. Det har gått rasende fort og greit..... Blir det en nr.5 en vakker dag, så blir det den samme fødselsstillingen. Nå er jeg bare hjemme og koser meg med lillemann på 4 mnd... Har ikke prøvd noe annet, men den funker så bra for meg at jeg ikke tenker på å prøve noe annet. Smak og behag.
Lillefy Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Jeg har født mine stående og sånn blir det også med nr tre! Jeg kan overhodet ikke klare å ligge på ryggen som en hval, mens fødsel foregår og veene er vonde!!!!!!! Må opp og gå, rotere med hoftene og "være med"!!! Mulig det er anderledes hvis man har bedøvelse, men det skal jeg ikke uttale meg om:o)
snikers Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 Tusen takk for svar jenter.Kjekt og høre at dere har positiv erfaring med denne stillingen.Det er faktisk en av de stillingene jeg har tenkt på.Da får en benytte tyngdekraften også.Har ikke lyst og ligge på rygg i siste fase hvis jeg kan unngå det.
Lillefy Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Ja det funket ihvertfall for meg. Med nr en prøvde jeg alt mulig og gjorde meg en masse dårlige erfaringer....*sukk*. Bl.a hadde jeg trodd at badekar var tingen,-herregud så forferdelig DET var!!!!!! Som sagt passet det meg IKKE;-jeg lå som en strandet hval og duppet opp og ned, mistet fullstendig kontroll over meg selv og min kropp;-det er tross alt ikke så lett å bevege seg når man ligger på ryggen når man er høygravid!!! Følte meg som en flytebøye. I tilegg fikk begynte jeg å hyperventilere og mistet følelsen i begge armer/hender. Trodde jeg skulle drukne... . Med nr to stod jeg bøyd over håndvasken på badet (inne på sykehuset) og vrikket på hoftene så du skulle tro jeg fikk betalt for det! Samtidig dusjet sambo meg på korsryggen. Denne fødselen tok kun litt over en time, men det var deilig å føle at jeg hadde full kontroll! Så jeg kan ihvertfall anbefale det på det varmeste:o)
metteflette Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Jeg har født begge mine stående på kne, har lyst til å prøve denne stillingen i badekar denne gang:)
3-snart4-barnsmamma Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Jeg skal som vanlig ligge!! Blir ikke snakk om noe annet! Og så skal jeg ha LYSTGASS, klarer meg ikke uten!
krub Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 Nr 1 ble født i en stilling jeg trodde var "eneste", altså liggende på rygg i ei seng. HERREGUD det varte og rakk og var vondt. Ingen smertelindring. Med nr 2 var jeg bestemt på å holde meg oppegående lengst mulig. Som smertelindring brukte jeg varm dusj over magen. Eneste tidspunkt jeg var i ei seng var da han smatt ut, da stod jeg på kne og støttet meg til ryggen som var oppreist på senga. Helt fantastisk fødsel! Jordmora jeg hadde da var svært erfaren og sa mye bra om dette med tyngekrafta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå