Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Samboeren min har ei jente på 12,og ei på 14 år.Det som irriterer meg så grenseløst ,er at hun på 14 ,ALLTID tigger etter penger.Han betaler masse i bidrag,og da synes jeg at de ekstra pengene hun skal få,bør være mest mulig i hans helger.Jeg synes det er greit at hun får,hvis det er han som bestemmer at han VIL gi henne noe,men det er sånn at så snart hun ser han,kommer hun løpende og maser etter penger.Hun ringer også ganske ofte og maser om bukser,belter,sko osv...Jeg har 2 barn med en annen mann,og mine barn får alt hos meg,pappaen kjøper bare noe ekstra om han ønsker det.Jeg og samboeren min har også et felles barn,og han kjøper aldri noe til henne.Han har liksom bare så vanskelig for å si nei når hun på 14 spør etter noe.Lurer på om jeg er for egoistisk,eller synes dere jeg har grunn til å være irritert???
♥Prinzessin♥ Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Han burde behandle barna sine likt, det er det jeg tenker. Om deres felles barn er for liten til å mase om penger, betyr det ikke at han ikke burde bidra økonomisk der også. Dessuten gjør han 14-åringen en stor bjørnetjeneste dersom han fortsetter å la henne tro at man driter penger når man er på dass.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Går det utover din økonomi? Hvis ja, bør du ta det opp og be om en rettferdig fordelig av utgiftene i heimen. Ellers er det vel hans sak hva han bruker sin egne penger på...sikkert mye blakk...fjortiser er passe kravstore til tider..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Ja,det går utover min økonomi også.Men det mest irriterende er at hun ALLTID ,så snart hun ser han,kommer løpende,og da vet jeg med en gang hva det gjelder,PENGER.Er ikke det rimelig uhøflig?Kunne vel vært hyggelig om hun av og til bare var glad for å se han,tenker nå jeg.Jeg irriterer meg også over at han ikke ser dette selv.Og burde hun ikke gå til mora si og tigge heller,han betaler jo tross alt flere tusen i bidrag.Jeg vet nemlig at hos henne er det litt vanskeligere å få et ja,når hun tigger,så derfor utnytter hun faren sin,sett med mine øyne.
Ikke bytt kone, bytt kjøkken! Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Jepp, hun kommer sikkert til å bli en av dem som aldri gidder å besøke foreldrene sine på alders- eller sykehjemmet mens de fremdeles lever, men som kommer løpende med en gang arven skal fordeles.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Skjønner. Han er en slappfisk som burde ta tak i seg selv. Synes ikke hun burde gå til moren og tigge, moren gjør det rette. Sier nei. Grenser er viktig. Også for din del. Du burde ta tak i mannen din og kreve riktig fordelig av utgiftene. Men når det er sagt....andre sine barn kan være et hår i suppa..sånn er det bare...sikkert noe både jeg og du må jobbe med..
danieI Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 hvis hun får penger hver gang hun spør så skjønner jeg igrunnen godt at hun spør.....samboern din som har ett problem, eller to?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 For all del,jeg er misforstått hvis noen trodde jeg klandret jenta.Selvfølgelig er det samboeren min som har et problem,det har jeg sagt til han.Jeg er helt sikker på at tigginga hadde tatt slutt,tvert,hvis han hadde sagt nei,og evt tatt en prat med henne.Men jeg synes nå uansett at det er litt uhøflig av henne.Men ungene blir jo så uhøflige som vi tillater dem å bli.Og en ting til,vi har være sammen i flere år,og det eneste jeg har gjort,er å tilrettelegge ALT for ungene,og at alle skal ha det bra.Synes egentlig at nå er tiden inne for at de andre også kan gjøre noe positivt,og ikke bare sitte og forlange,Så tro meg,jeg har ikke dårlig samvittighet,jeg har ALDRI forskjellsbehandlet ungene,og det er noe jeg ofte får høre fra andre folk rundt oss.Så det er jeg iallefall stolt av.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 PS!IndigoIndigo,hans barn har ALDRI før vært et hår i suppen,heller en berikelse,men nå i det siste må jeg innrømme at jeg har blitt betenkt ,når jeg ser tilbake på hvor lite takknemlig enkelte kan være.Selvfølgelig et problem vi voksne må ta tak i.Det er bare så dumt at hvis man har et problem med partnerens unger,blir det alltid slik at folk tror man helst ville vært dem foruten.Vanskelig sak,det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå