Gå til innhold

er det normalt at babyer sover så lite som dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til i går sov anniken fra 22:00-09:00 (minus mating på natta da), kjempebra det. men så sov hun bare en time på dagen tilsammen, og sovnet ikke før klokken 01:30 i natt. sto opp igjen klokken 09:00 i dag, så i natt har hun bare sovet 7,5 timer. Og har bare sovet en halvtime på dagen i dag... prøvde å legge henne nå men hun nekter...

Er redd for at hun er syk eller noe, men hun har ikke feber eller noe. Er generelt veldig sutrete, men har sluttet å hylskrike hele natta...

En baby på 2 måneder skal vel sove mye mer enn det? har lest at babyer på den alderen skal sove 14 timer døgnet eller mer, men hvis hun er våken i noen timer til har hun jo bare sovet i 8 timer på et døgn!

kan dette tyde på noe spesielt eller er har hun bare ekstremt lite behov for søvn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

viss ho ikke virker trøtt,er fornøøyd og spiser normalt, så er det sikkert ikke noe gale. ikke alle babyer såver mye.. så kan jo ta e tlf til helse stasjonen viss ho er sånn på mandag og.. bare for en skjekk..

mi er helt omvendt.. såver hele natte (uten mat) og er våken ca 2-3 timer, så er det kviletid igjen.. sånn går det hele dagen, frem til kl 22-23, då såver ho til kl 0900..

Skrevet

Oj, det var ikke gale!

Her er det som oftest nesten ikke soving på dagen, og mye problemer med å sovne på natta. Men så plutselig en natt er hun "flink" og sovner i 9-10 tiden og sover 12 timer. Natta varer som regel 10-12 timer, og så sover hun kanskje en time til på dagen...

Skrevet

Helt normalt, ikke alle babyer som har så stort søvnbehov.

Lillegutten min sov max 10 timer i døgnet. Og det var ikke sammenhengende engang! 1 time her, 20 min der...:/ Sånn var det fra han var nyfødt til 8 mnd. Da fikk han eget soverom og plutselig sov han natten gjennom!:) I natt la vi han klokken 20 og han våknet 10.30 i dag + en time på dagen (23 mnd).

Skrevet

Ok!

det var betryggende å høre... gjør ikke meg så mye at hun er våken da, men var redd hun var syk eller noe...

men så er det noen dager da hun bare sover... eier ikke rytme på noenting ihvertfall, eneste som kommer til rett tid er mating og bæsjing... hehe=)

Skrevet

Slik var jenta mi også de første 6 mnd. sov mindre enn din om natten, men nå har hun 2 lurer om dagen og de er på ca. 1 time. Så det blir nok bedre.

Skrevet

I den spedbarnsboken stod det at det ikke er behov for å kontakte lege med mindre de sover under 8 timer?

Fult mulig det er jeg som husker setningen feil nå....

Der stod hvertfall noe om at alle har ulik rytme og behov og at det da ikke var, ja....

Det står under kap søvn om du har den. Ikke så langt unna det skjemaet med hvor lenge de sover etter alder i gj.snitt :)

Skrevet

ok, takk! hun sover ikke enda da... ligger her og vimser med armer og bein og snakker med seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...