Gå til innhold

Flatt bakhode...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere erfaring med at dette kan rette seg? Hva burde jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil rette seg etterhvert som barnet ditt ikke ligger så mye på ryggen. Når barnet kan sitte eller bevege seg mere blir hodet helt vanlig igjen.

Skrevet

Det begynner å gå seg til her nå... Nå er snuppa snart 8 mnd... Hun hadde en favorittside, så hun var flat litt ut på siden av bakhodet.

Skrevet

selv om flatt bakhode ikke er skadelig så kan du prøve å legge babyens hode på siden av og til. Lille knerten har favorittside, så jeg prøver å legge han andre vei når jeg leker med han. Når det er sagt er det viktigere å variere side fordi babyen kan få vond og skjev nakke av det mens d skjer jo ikke når h*n ligger på ryggen.. :D

går så fint så :D

Skrevet

Om babyen ikke bruker pute, vil det hjelpe å begynne med det, også for å gi bedre sirkulasjon rundt hode og nakke.

Skrevet

Gutten min var veldig skjev og flat i bakhodet, var til fysioterapeut med han! Fikk beskjed om å bruke en tynn pute til han! Nå er han 3,5 år, og er helt normal:-)

Skrevet

hvor gammel var han før det rettet seg helt.. er det fortsatt mulig at det retter seg mer etter 8 mnd.. Noen som egentlig vet hvor lenge det er mulighet for at det blir bedre..?? :=)

Skrevet

mini lå mest på rygg, til han ble sånn.. 7-8mnd, pga en nakkefeil. så han fikk flatt bakhode, OG at det faktisk går innover!

og fontanellene hans gikk igjen da han var 5 mnd, så hans hode blir sånn. men vi har fått tilbus om operasjon til han, kosmetisk operasjon, så hodet ikke går innover der bak, men utover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...