Gå til innhold

sover ikke alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på snart 5 uker nekter å sove i seng, bag el.Han sover kun i armene/på brystet på oss..av og til kan vi trille en tur, da kan det hende han sovner, men vokner med en gang vi stopper..Vi legger han ned etter at han har spist og fått ny bleie, samt at han nesten sovner på puppen.går dette over? hvis vi legger han ned i bagen (innpakket i pledd samt at vi har laget et rede til han slik at han skal føle seg trygg), så skriker han..han kan sovne på oss, vi legger han ned, så våker han bare etter litt og skriker..nesten som om han føler at han er alene..om natta sitter jeg oppe/sover i stol med han i armene, eller av og til i senga(sover enda dårligere da). Han sover ca 8-9 timer i døgnet. noen råd? må jeg regne med at dette vil vedvare en stund til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik var gutten vår også...ville ikke sove i senga si eller bagen og vi prövde alt...fikk sove i senga vår en stund men da han ble 6 uker begynte vi å legge han i senga..hadde faste leggerutiner og hadde senga hans helt inntil vår seng..de förste dagene lå jeg i senga vår slik at han kunne se meg og strök han på kinnet eller la hånda på brystet hans når han var urolig..

men pratet ikke med han...

etterhvert ble han tryggere så trengte jeg ikke å ligge ved siden av senga hans men måtte inn mange ganger enten fordi han sutret el for å putte inn smokken som han brukte å miste mange ganger för vi endelig fant den rette smokken. det tok oss nesten 3 mndr...

ihvertfall viktig å gå inn til dem flere ganger slik at de ser at vi er der...ha nattlyset på og smokk hjelper som sagt...

om dagtid sover han i vogna i gangen, men jeg var bestemt på å läre han å sove i den, vi gikk tur hver dag fra han var ei uke gammel, i begynnelsen sov han ikke mye men nå etter 3 mndr så sover han i nesten 2-3 timer etter at vi kommer hjem..

og kveldene er blitt mye bedre, han sovner lettere og vi slipper å gå inn til han 1000 ganger, 2-3 ganger rekker...

så det blir bedre...stå på og pröv noenlunde å ha litt rutiner...det blir non en del gråt i begynnelsen men det går over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...