Gå til innhold

Hvilken kake er du flink til å lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dronningens juvel tror jeg den heter. Blir bestandig først borte på kakebordet. Kjeeeempegod og enkel å lage.. Skal se om jeg finner oppskrift.....

Skrevet

Eg håndterer vel dei fleste kakene som kjem med oppskrift sånn middels bra. Kjøkkenet er ikkje mitt rette element, sjølv om eg elsker alt som kjem fra det rommet der. Kanskje like greit. Hadde eg vert ein god bakar eller ein raserkokk så hadde eg blitt smellfeit.

detsoteliv.no Her er det mykje bra.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ostekake, og o'boykake... har ikke oppskrifta her desverre...

Skrevet

gulrotkake, den er fantastisk :)

skal finne oppskriften, 3 sek.

Skrevet

4 egg

2 1/2 dl sukker

3 1/2 dl hvetemel

1 ts kanel

1/2 ts malt ingefær

1/2 ts malt nellik

1/2 ts malt allehånde

1/2 ts malt muskatt

2 ts natron

1/2 ts salt

1 ts vaniljesukker

1 dl olje

4 dl fint revne gulrøtter

Gjør klart alt før du begynner å bake. ALt det tørre mel, krydder, natron, salt og vaniljesukker har du i en liten bolle. Gjør klar 1 dl olje i en kopp, riv 4 dl grulrot (ca 2 normalt store). Gjør klar formen og sett ovnen på 180 grader.

Så begynner du med å lage en luftig eggedosis av sukker og egg. Visp lenge slik at den blir stor. Ha i det tørre og oljen vekselsvis, og vær forsiktig slik at lufta ikke blir slått ut av eggedosisen. Da du har blandet i det tørre og oljen, rører du forsiktig inn den revne guleroten. Ha i form og stek i ca 1 time.

Veldig viktig å bruke natron og ikke bakepulver, blir en helt annen kake :o)

Krem:

1 pk philadelphia

200 g melis

1 stor dæsj sitronsaft

Røres sammen og smøres på.

Skrevet

denne kaken skal serveres lunken. Den er ikke gjennomstekt, så midten av kaken er flytende. det blir som kake med sjokoladesaus inni.

Kjempegodt med vaniljeis og fruktbiter eller bær til.

2 egg

200 g sukker

1 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

Vispes til eggedosis

200 g DRONNING kokesjokolade (viktig at det er rett merke)

200 g margarin

Smeltes sammen. smelt smøret først og ha oppi sjokoladebiter

Bland sjokoladesmøret inn i eggedosisen. Tilsett 2,5 dl mel.

Has i rund kakeform, ca 24 cm i diameter. Ha bakepapir i bunnen av formen.

Stekes på 200 grader i 15 minutter, eller til toppen av kaken er blitt fast. kaken skal være skjelvende når du tar den ut av ovnen.

avkjøles noe.

fjern sidene på formen. må serveres på bunnen av formen, ellers faller den fra hverandre...

hvis du setter den i kjøleskapet blir den klissete inni istedenfor flytende. kjempegodt det også!

kan varmes opp igjen i microen, da blir den flytende igjen.

Skrevet

*ale*, det hørtes skikkelig u-godt ut med hasselnøtter i da.. usj.. bruker valnøtter jeg! :):)

baker den ofte, da jeg hele tiden må bake den til mamma å pappa. alle elsker den, men synes ikke selv den er noe særlig. men den forsvinner jo fort på kakebordet..

eg bake greit nok, bløtkaker, marsipankaker (om eg har marsipan da..) å sånne suksess-terter. og frukt-kaker, liker godt blåbærkaker! :):)

eplekaker, sjokoladekaker, gulrotkake, ostekake, krydderkake, ja.. bake egentlig det meste da..

men den enkleste er jo den verdens beste kaka, eller Kvæfjordkaka da, som den heter..

Skrevet

Hvorfor er det viktig at det er Dronning?

Skrevet

Den har akkurat perfekt innhold av kakao=) må forresten være den hvite pakken (ikke hvit sjokolade altså, men hvit pakke), ellers blir den for sterk! har prøvd med annen kakao, da blir det feil. tror det er ca 45% kakao i den. er det like mye i andre sjokolader kan du jo bruke det da=)

Skrevet

Jeg rocker på å lage ei drit god sjokoladekake og vaniljekake.

Vaniljekaka er jo kjempe enkel. Men sjokoladekaken tar tid men verdt det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...