Gå til innhold

sover så dårlig.... håper på mange svar..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sikkert vært mer våken i natt enn jeg har sovet, jeg bare ligger å vrir meg! dette er ufattelig slitsomt.. er dette noe som er vanlig på "slutten"? og kommer det til å vare resten av svangerskapet? er 29+4..

Takk til alle som svarer meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er redd for å måtte si at siste mnd er det lite sammenhengende og god søvn desverre:(.har vært sånn med alle mine 3 svangerskap.alle vondtene man har:halsbrann,svetter,dobesøk,våkner av "alt",bekkenplager,ryggplager,kynnere osv osv....

de sier det skal hjelpe deg med overgangen til å få en nyfødt i huset men syntes det bare gjør at en ikke er opplagt til fødsel:(

Skrevet

Samme her.. veldig lite sammenhengende søvn den siste tiden. Kanskje derfor jeg bare håper at tulla skal komme snart.

Skrevet

dessverre blir dette vanlig på slutten, jeg er i uke 32 nå, kan ikke huske sist jeg sov godt en hel natt.

Våkner av ingenting, har kraftige kynnere og hyppige do besøk.

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte... Kjenner meg helt utslitt og har vanskeligheter med å være positiv og glad nå på slutten.

Det gjør vondt i hoftene, og på ryggen kan jeg ikke ligge. Da blir jeg bare kvalm.

Er i uke 37... hjelp....

Skrevet

Hei:0)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i dette....Jeg er jo bare 32 uker men våkner mange ganger på natten. I tillegg så har jeg en sønn på 1 år som heller ikke vil sove på natta.Har altså ikke sovet en hel natt på det jeg kan huske og dette har ført til at jeg ble sykemeldt fordi jeg rett og slett ble syk av all denne søvnmangen over lang til.

Sliter blant annet med hodepine,kvalme og en konstant trøtthet.

Ikke lett det der når jeg i tillegg skal ha overskudd til mine to barn som krever sitt.

Heldigvis så har jeg en mann som hjelper til masse...vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg hadde vært alene.

Psyken er ikke helt på topp heller men dette har nok en sammenheng med søvnmangelen.

Man blir rett og slett syk av ikke sove skikkelig...det er slik jeg føler det nå.

Godt å vite at man ikke er alene om dette problemet......

Klem:0)

Skrevet

Jepp!! sover utrolig dårlig.begynner på uke 30 imorra, men sovi dårlig siden uke 27 ca.. våkner med sure oppstøt rett etter jeg har sovna, og har gjerne brukt 2-3 timer på å sovne. Så tar d omtrent like lang tid å våkne igjen. UTROLIG irriterende!! Veldig slitsomt! men det går :)

snart er det over jenter ;) da våkner vi nok av bebisen istedet, hvertfall en god grunn :o)

Skrevet

Jeg sover som en stein...Er bare 28+6. Jeg sov godt sist gang og helt fram til termin. Må av og til opp å tisse, men da går jeg nesten i søvne, og sovner med en gang jeg legger meg i sengen igjen. Men jeg er trøtt hele dagen fordet. Blir helt ødelagt om jeg ikke får sove en stund på dagen. Kan sovne sittende....

Skrevet

En uke før jeg testet positivt begynt jeg å fly på do.. Altså har jeg ikke sovet skikkelig en eneste natt etterpå.

Når man i tillegg testet positivt FØRSTE natten min sønn sov hele natten ( 14 mnd gammel) kan du tenke deg hvor lang periode uten sovn man har hatt...

Noen ganger stusser jeg over at jeg ennå går her oppreist. Er i uke 39 nå. Er jeg heldig får jeg 4 timers søvn til sammen i løpet av natten. Vokner hver time hele veien. Har en blære som tydeligvis er perget av hormoner. Nå mot slutten er det selvfølgelig baby som presser på i tillegg.

Vet ikke om det er noen trøst for deg - men vi er altså mange med søvn problemer og vi holder ut - for en GOD sak :-))

Skrevet

Jeg har det stikk motsattav veldig mange andre som ha svart her..

Jeg er i min 36 uke, og sover kjempegodt om nettene.

Det var en periode hvor jeg var veldig plaget med ryggen, halsbrann og dobesøk, og sov ikke mer enn toppen 4 timer hver natt.. Men dette gav seg for en måneds tid siden, og nå er jeg kun oppe på do en gang i løpet av natta, og det er hvis jeg sover lenge. Har fått en dårlig uvane med å sove til 11-12 tiden hver dag, og da må jeg som regel opp i 8 tden for å gå på do...

Alle svagerskap er forskjellige, så det er ikke no fasit-svar på hvordan det blir for deg, men ønker deg lykke til, og håper du får sove snart iallefall :)

Skrevet

åå! tusen takk for at så mange ville svare meg..:D Det er verdt det, det kommer jo en baby utav det til slutt!! Håper jeg kanskje får sove litt bedre i natt, er fulltidsstudent og har full uke på skolen! Så søvn, ja! det må jeg ha..:)

takk for all hjelp jenter!! nå vet jeg at det er normalt, og at jeg ikke er aleine om det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...