*nøtteliten* Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 hei! hvordan ble du fridd til? jeg er sånn at jeg vil ikke vite noe om det og det må være min kjære som styrer med det! men han har aldri gjort det før, og usikker.. men jeg vet han kommer til å klare det;) han er livredd for å få et nei!! men det skjer jo ikke... hehe! men hvor ble du fridd til, hvordan sammen heng! håper noen kan hjelpe meg litt!!!! klem:)
Truseprinsesse Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 håper mange svarer her for dette lurer jeg også på. er ikke forlovet personlig.
proud mama Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 hei! Jeg ble fridd til for ca to mndr siden. Min forlovede hadde ordnet med kinobilletter å bordreservasjon på vår favorittrestaurant etterpå. Da vi kom på restauranten så stod det en bukett røde roser på bordet (en falsk en med ring i). Maten var allerede bestilt å før den kom så gikk han ned på kne å fridde til meg. Kjemperomantisk å ganske så klassisk, å jeg elsket det!! (Jeg sa selvsagt ja;) ) mvh
Kahbean Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Jeg glemmer aldri den dagen han fridde! Samboeren min hadde ordnet med barnevakt og bestilt bord på en nydelig restaurant i byen. Etter den beste middagen jeg noen gang har smakt sa han at kanskje vi skulle gå oss en tur. Vi gikk mot Gamle Bybroa (Trondheim) når han begynt å snakke om første gangen han besøkte meg her i Norge og vi hadde tatt masse bilder på brua. Han fortelte meg hvor glad han er i meg og at vi kunne ikke vær mer perfekt for hverandre (husk at vi gikk på tur så jeg tenkte ikke noe over hva som sjedde enda). Når vi kom til midten av Gamle Bybroa så stoppet han og begynt å glis som bare det! Han satte seg ned på et kne. Jeg begynt selvsagt å forstå alt da og smilt mer enn noen gang før! Masse folk (turister med kamera) samlet rundt oss. Ned på et kne med ei søt lita eske i handa så spurte han meg "will you marry me and continue to make me the happiest man alive?" (forstår dere engelsk håper jeg!?) og satt ringen på fingeren min. Jeg begynt å skrik, ga han en stoooor klem og svarte "definitely!" :-) Alle rundt oss klappet og tok bilder. hehe ;-) Vi smilte og holdte godt i hverandre lenge!!! Jeg var så glad at jeg rakk ikke å se på ringen en gang! Når jeg endelig begynt å se på ringen så merket jeg at det var en jeg hadde pekt på i USA etter vi hadde bare kjent hverandre i noen uker. Jeg hadde sagt at dagen vi blir forlovet ønsket jeg meg en slik ring. Et år senere ringte han butikken fra Norge og bestilte ringen! :-) Åååå får en drøm! Den er helt nydelig! Ikke bare det men dette var bare begynnelsen av kvelden. Etter frieriet tok han med meg til et hotell hvor han hadde arrangert for min søster til å pynt en herlig suite over Nidelva med roseblader og telys. På bordet ved inngangen sto det ei flaske med min favoritt vin, to vinglass, og et bilde av oss ved Gamle Bybroa fra hans første besøk i Norge! Dagen var helt perfekt og bare minnene fra frieriet får meg til å smil som bare det! :-)
*nøtteliten* Skrevet 10. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2007 ååå så romantisk da;) håper min kjære frir til meg, litt skummelt men er klar for å binde bånda enda tettere!!!! vært inne å sjekket prisen på ringer men de er jo SYKT DYRE, forslag til hvor vi kan finne noen "billige"? for det er min kjære som skal kjøpe de!!!! klem
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Hos oss var det ikke røde roser og syngende italienere akkurat, men fint likevel:) Det var en sommerferie, jeg overnatta hos kjæresten min (vi bodde ikke sammen da), og vi hadde lagt og snakka sammen ganske lenge utover natta. Så bare spurte han "Vil du gifte deg med meg" og jeg svarte ja:) Enkelt og greit, og helt nydelig for meg:) Var redd for at han skulle finne på å fri på kino eller noe sånn, jeg liker mer at det er litt privat og intimt:) Dagen etter reiste vi til gullsmed og kjøpte ringer:)
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 ringene våre kostet vel 2400 til sammen for begge to (samme som vi har til gifteringer), helt enkle glatte i gult gull. De var ikke de billigste , men langt fra de dyreste. Tror den prisen inkluderte gravering. Men dette er 5 år siden nå.
mammamia<3 Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Hmmm....sambo og jeg har funnet ut at vi skal forlove oss om to uker, men ikke snakket om noe frieri...gjør visst ting HELT feil her :-(
snart mor til 3 Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 vi hadde det litt morsomt med hele forlovelsestingen vi... først fridde vi et par tre ganger til hverandre i sengen..hehe..ikke under..ja..men når vi bare å og pratet...et par ganger etter på at vi gjorde ting og kanskje.. et par av de gangene pratet vi så mye om det at vi tidvis var usikre på om vi var forlovet eller ikke..men så er det jo det at man må jo ha en historie å fortelle andre om hvordan vi forlovet oss,så vi fant ut at vi skulle forlove oss snart..men ikke noe om når eller hvor.. så sist sommer reiste jeg og kjæresten min til polen.. (vi reiser en del rundt omkring).. Etter en laaang handletur hvorpå vi var på tur tilbake til hotellet en nyydelig dag..måtte bl.a gå gjennom en park for å komme til hotellet..(må sies at jeg måtte veeeeeeldig på do!!!!!) Så midt oppi min småstressing i høyhelte sko hvor jeg var veldig sint på meg selv for at jeg var så dum å ta på meg de skoene der og da, og hvorfor jeg ikke hadde klart å funnet meg et toalett i byen, fant han ut at nå skulle han ned på kne å fri til meg... svaret han fikk var litt et helhjertet ja,med en påfølgende "har veldig lyst til å kysse deg,men la oss nu bare komme oss til hotellet fort..må viirkelig på dooo"...hehe...Så ble litt ødelagt romantikk pga meg og blæra mi,men,..hehe... resten av ferieturen der gikk vi på utkikk etter ringer..var maaange butikker og maaange kjøpesentre der..men fant liksom ikke den som var helt rett...til slutt (hvor enn klisje det høres ut) fant vi ringen i siste butikken vi fant..der var den..drømmeringen vår..enkel og nyydelig...den er i gult gull med en stripe hvitt gutt i midten som går rundt hele ringen..så fra avstand ser det ut som den tradisjonelle gullringen,men samtidig så er det ikke den samme alle andre har..er en spesiell ring for oss.. Når vi skulle betale for den ble vi jo også informert om at den var til 40% tilbud..hehe..så slapp billig unna på toppen av alt.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå