Gå til innhold

10 uker gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal ta emg ett glass vin eller to i kveld????

Hvor mye mme til ett måltid må han ha, og holder det å vente 10 timer etter at man har drukket?

Hjelp litt er dere snille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må han ta mme når du tar 1 - 2 glass vin? kan du ikke amme han før du tar ett glass da? Hvis du i det hele tatt er i tvil, så dropp vinen. Men, jeg tok gjerne 1 - 2 glass vin til middag selv om jeg ammet noen timer etterpå (ca 3 - 6 timer).

Skrevet

Jeg vil bare sikre meg at han ikke får alkohol i seg, Hva mener du med tvil?

Skrevet

første setningen din...:"Lurer på om jeg skal ta emg ett glass vin eller to i kveld????". ut i fra den virker du som om du ikke har bestemt deg. Tror ikke baby vil få så himla mye akohol i seg etter 1 gl vin til mat.

Skrevet

Hvorfor skal ho droppe vinen om ho er i tvil? Poenget er jo at ho vil ta seg et glass vin.. Ti timer holder i massevis, du kan amme før det. Hvor ofte ammer du da? Gi han før du tar deg et glass, såkan du heller se ann neste gang babyen skal ha mat.

Skrevet

Kjøp to sånne små kartonger med ferdigblandet mme du. Det skal holde lenge.

Og med tanke på alkohol i melka så er det som med blodet, regn to timer pr. enhet alkohol. Så tar du to glass skal det holde med 4 timer (med så mye mme kan du legge til et par timer også, så er du helt sikker.)

Kos deg med vinen!

Skrevet

Du skal drikke deg rimelig drita, og amme mens du gjør det for at ungen skal merke noe. Ett glass vin eller to gir deg en minimal promille i blodet, og samme promille blir det i melka. Og om du ammer mens du feks har 0.8 vil ungen få i seg feks en desiliter med melk med 0,8 promille i. det tilsvarer vel så vidt jeg kan regne meg frem til...ehh...ingenting egentlig. Blir som om du skulle drikke ei kork øl, eller ei ss vin.

Skrevet

Har du gitt mme før? dumt hvis baby reagerer med mageknip og skriker hele kvelden/natta.

Skrevet

Takker for svar. Ja, jeg har øvd litt med flaske med mme og det gikk helt fint. Lurte vel egentlig mest på hvor mye mme til ett måltid?

Skrevet

Takk! Husker ikke alt dette, 3 år.siden jeg hadde baby sist,

Ha en fin lørdagskveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...