duogjeg og vitre Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Hei, jeg har begynt å fått mer og mer plager knyttet til fordøyelsen og enkelte ting jeg spiser. Dette kan bli ubehagelig, og starter som ømhet/press øverst i magen og sprer seg bak i ryggen. Samtidig kan jeg ha ubehag opp til halsen. Dette sier meg kan være plager forbundet med mye syre, halsbrann. Noen som kjenner seg igjen. Er ganske ubehagelig når det kommer, kommer takvis og jeg må legge meg ned. Gode råd? Er 14 uker på vei, og også en del hodepine om dagene
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Stakkars deg, jeg vet godt hvordan du har det! Du kan prøve med Gaviscon, enten flytende eller tyggetabletter. Det hjelper godt hos meg. I tillegg har kulturmelk god effekt for meg, andre sverger til vanlig melk. Unngå sterk og veldig fet mat, og ikke spis rett før du legger deg. Legg deg med hodet høyt, prøv en ekstra pute hvis du er veldig plaget. Dropp kaffi, te, appelsinjus og sånt en periode. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Snakk med legen din om syreplagene dine! Kan hende du kan få gode råd hos han i tillegg til syrenøytraliserende og gaviskon! Mitt råd er å spise lite men ofte. Spis en kjeks en gang i timen. Hold deg unna mat som inneholder syre som sitrus frukt, ikke spis sterkt kryddret mat. Du kan bygge opp senga litt ved hodet slik at det blir lettere å sove. Har du sure oppstøt?
duogjeg og vitre Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2007 Har ikke hatt noen sure oppstøt ennå, og det er heller ikke mye halsbrann. Verst når det sprer seg til ryggen, og jeg må ligge for at det skal gå over. Men har heller ikke passet meg for noe mat. Har kjøpt meg Gaviscon nå, og tenker å bruke det ved ubehag. Får se hvordan det utvikler seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå