Gjest Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Jeg skal på skriftlig opptaksprøve for tolking i offentlig sektor og vil se om jeg har fått med meg viktige ord man bruker innen offentlig sektor. Kan dere være så snille og bare skrive ned ord dere kommer på, det kan være hva som helst: sak, sosial, barnevern, alle slags ord dere kommer på plz.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Inkompetanse. Definisjon; det de aller fleste deler av offentlig sektor lider av!
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 -Felles grunnforståelse. Mvh
Gjest Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Der ser man, jeg har ikke de 2 ordene hehe. Mer mer..
lille krapyl=) Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Brukermedvirkning, lavterskel tilbud, mestringsfølelse og ressursorientering. Lykke til=)
pustpes Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 trygderettigheter, skjema, rekvisisjon, hjelpemidler, hjelpemiddelsentralen.
Carburetti Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Taushetsplikt, opplæring, kompetanseheving, ressurstilgang, organisasjon, nivå.
OsloMor Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 Sentralforvaltning, forvaltningen, forvaltningsrett, kommunalrett, offentleglova, habilitet, hjemmel, saksbehandler, part. New public management, målrettet resultatstyring, parlamentarisme, lobbyisme, den tredje sektor pluralisme, koperatisme og hierarki. Kommer ikke på flere, skjønt har eksamener om en mnd og burde sikkert kunne skrive mange, mange sider om dette;-) Lykke til!!!
Stratos med 3 barn Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Inkurie er et flott ord :DDD
Gjest Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 klagerett, klagefrist, enkeltvedtak, forskrift, lov, forsvarlig saksbehandling, legalitetsprinsippet, hjemmel i lov, veiledningsplikt, utredningsplikt, myndighetsmisbruk, forholdsmessighetsvurdering, rettssikkerhet, vilkår, avslag, innvilget vedtak, klagebehandling, klageorgan, forvaltning, forvaltningsloven, offentlighetsloven, ugyldig vedtak, urimelig, uforholdsmessig inngripende, menneskerettigheter Kan jeg få oversettelsen?:-)
Gjest Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Skjønn! (du vet, sånn NAV sjelden utviser:p)
overkill Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Med forbehold om at nokre av desse allereie er nevnt... sakshandsaming, klagerett, klagefrist, klageutvalg, sakkyndig, privat part, sakførar, vedtak, enkeltvedtak, forvaltningsloven, sosialtjenesteloven, barnevernloven, barneloven, oppdragstakar, støttekontakt, avlastar, avlastningsbustad, kommunal bustad, individuell plan, ansvarsgruppemøte, koordinator, gjeldsrådgjevar, økonomisk rådgjeving, frivillig forvaltning, tvungen forvaltning, nedbetalingsavtale, gjeldsordning, opplysningsplikt, namsmann, teieplikt, ruskonsulent, tvangsvedtak, midlertidig plassering, tilsynsførar, beredskapsheim, fosterheim, familievern.
Himmel og hav Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 omsorgsovertakelse, hastevedtak, tiltak, krav/plikt/rettighet, lavterskel, førstelinjetjeneste, stønad
overkill Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 hjelpetiltak, LAR behandling, avrusing, rusbehandling, dobbeldiagnose, ettervern, kommunal bustad, startlån, bustønad, individstønad, attføring ,foreldrepengar, barnetrygd, pensjon, uførestønad, rehabiliteringsstønad, sosialstønad, overgangstønad, barnebidrag, omsorgslønn, dagpengar, sjukepengar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå