Gå til innhold

Dundyne eller fiberdyne? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å dra å handle dyne til sprinkelsenga. Hvilken dyne kjøper dere? :o) Noen sier jeg må handle dun, mens andre sier jeg må kjøpe fiberdyne. Har så lite peiling på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye peiling selv, men husker fra nr 1 (for 2 år siden) at jeg leste at man skulle unngå dun, fordi det er/kan være allergifremkallende.

Skrevet

Vi har kjøpt dundyne til senga, kort og greit fordi den regulerer temperaturen bedre enn syntetisk dyne.

Til vogga blir det syntetisk.

Verken jeg eller sambo er allergikere, så da er det ikke noen grunn til å unngå dun.

Skrevet

Veldig kjekt med en dyne som kan slenges i vaskemaskinen... aner ikke hva man gjør med masse gulp eller oppkast i en dundyne. De syntetiske er jo gode nå, og det er liten kvalitetsforskjell. (Jada, dun er hakket bedre, men jeg tror ikke man vil merke så mye forskjell sånn i det vanlige).

Storebrors syntetiske dyner blir nå vasket godt og arvet videre her i huset!

Skrevet

Vi bruker dynduner. Disse er best i forhold til allergi, da disse er naturlige. Større sjangse for allergi med fiberdyne fordi disse er kunstige...

Skrevet

Katter og trær er også helt naturlige, men det er veldig mange som er allergiske mot dem:)

Trodde det var slik at dun har allergener, nettopp fordi det er fjær fra gjess og høns. Og fiberdyner er allerginøytrale.

Skrevet

Fluesopp og hoggorm også. :-)

Helt riktig at syntetiske dyner er allerginøytrale. Så lenge de er relativt nye og rene, i hvertfall. Kan jo være verdt å minne om at man ikke bør arve dyner og madrasser fra andre enn eldre søsken o.l. Jeg ville heller ikke brukt en babydyne som har ligget på loft/kjeller i årevis.

Skrevet

Dun er allergifremkallende og kan være farlig for et lite spedbarn.

fiberdyne er mer enn bra nok for temperaturregulering.

Høye har fått en ny barnedyne som hetet allergo thermodyne som skal være veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...