Gå til innhold

Trenger tips til mat som er enkel å lage i store mengder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha selskap for lillemor snart. Jobber til 5 den dagen, så det er fint hvis det er noe som kan tilbredes litt på forhånd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags selskap? 1års dag? Barne eller voksen mat?

Skrevet

1 årsdag.....voksenmat......:)

Skrevet

Gryter av forskjellige slag. Dersom det er for voksne kanskje noe med en indisk vri, med ris, salat og nanbrød til`?

Skrevet

Ja - det var jo en flott ide!! Takk, takk:):)

Skrevet

Denne er kjempegod. Den tar kun 15-20 min å lage. Du kan også evt lage den dagen i forvegen og varme opp dagen du skal ha den.

Sund, sterk og litt anderledes. De fleste jeg kjenner liker denne.

Vegetariske burritos

Stek løk, sjampinjonger og hvitløk. Tilsett vann, krydderblanding,salsa, paprika og creme fraiche. La det putre uten lokk ca 15 min. Smak til med salt.Tilsett spinat og mais og la alt bli gjennomvarmt.

Fjern plastfolien fra tortillabrødene og ta dem fra hverandre. Legg brødene på hverandre og varm dem i ovn på 175°C i ca 10 min, pakket i aluminiumsfolie. Du kan også varme dem i mikrobølgeovn. Legg brødene på hverandre på en mikroovnsikker tallerken. Dekk med plastfolie. Varm på full effekt (850W) i 1/2-1 min. Tidsangivelsen er omtrentlig og kan variere noe avhengig av effekten på mikrobølgeovnen. For lang oppvarming gjør at brødene klistrer seg sammen, og blir vanskelig å få fra hverandre. Hold brødene varme, pakket i et håndkle ved serveringen.

Legg fyll på hver tortilla. Topp med tykk tomatsalsa. Brett eller rull sammen.

Jeg pleier å bytte ut creme fraiche med kesam, like godt og magrere.

Hvor mye du trenger finner du her: http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=10694298

Her kan du da legge inn hvor mange personer dere er og da kommer det opp automatisk hvor mye du trenger av hver ingrediens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...