Gå til innhold

Hjelp, halsen brenner!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplever dere halsbrann? Kommer og går her hos meg. Har kjent litt innimellom, spesielt på ettermiddagen/kvelden. Men i natt hadde jeg vondt. Tok en halv paracet. Det hjalp. Men hadde spist taco. Det er vel ikke så smart. Er i uke 33. Kan man forebygge med noe? Mins å ha hørt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis lite krydret mat

Spis lite og heller litt oftere

Drikk mye vann til maten

Unngå mye saft, juice og brus

GAVISCON mikstur eller tyggetabletter ved behov og rett før du legger deg.

Dette hjelper litt på meg iallefall:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har måttet kutte ut taco. Fikk også veldig halsbrann av det. Unngå appelsinjuice, det fremkaller halsbrann umiddelbart. Ellers all sterk mat, som nevnt ovenfor.

Spis mandler og drikk nyco :P det hjelper meg litt hvertfall :) Melk, yoghurt og andre melkeprodukter skal visst også hjelpe :)

Skrevet

Jeg bruker nyco innimellom, men etter at jeg oppdaget at LOVE HEARTS funker MYE bedre, har jeg svitsja over til det! :-)

Prøv det før du kjøper dyre ting, for det kan fungere for deg også :-)

Skrevet

Krydret mat er ikke bra om man har tenden til halsbrann. Ellers får du mange gode råd her. For meg hjelper det om jeg ikke spiser noe etter middag, dvs. minst 3-4 timer før jeg legger meg. Bruker også å ta et glass nyco fruktsalt før leggetid.

Skrevet

Jeg også fant ut at LOVE HEARTS funker mye bedre enn de dyre greiene de har på apoteket. Våkner på natta av halsbrann, og så ordner det seg som regel med love hearts!

De greiene de har på apoteket hjelper også, men bare for en liten stund og så må en ta en til. Med love hearts trenger man ikke bruke så masse penger.

Jeg prøvde først noen tabletter på apoteket, jeg husker ikke hva de heter, men så leste jeg på pakken at de inneholdt aluminium. Jeg vil ikke at babyen skal få aluminium inni seg, så jeg sluttet med det.

Skrevet

Tusen hjertlig takk for gode råd.

Skrevet

Må bare fortelle at love hearts virkelig hjelper!!!!

Skrevet

"Du får et barn med masse mørkt hår..." har jeg hørt fra min bestemor når det gjelder halsbrann ;)

Skrevet

jeg sliter også veldig med halsbrann, på meg hjelper det og ikke spise helt oppi leggetid og drikke et glass melk før jeg legger meg..

drikker også melk på natten hvis jeg våkner av det, hjelper veldig på meg, og sitte litt oppreist;-)

Jeg hadde masse halsbrann sist også og fikk en datter med 3hårstrå...he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...