Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 ...hvordan kan jeg komme ned i idealvekt igjen på en forsvarlig måte for meg og bebis da når jeg ammer...?? har gått opp 12 kg allerede, og er 28 uker på vei. kunne tenkt meg å gå ned 20 kg. har litt fra før, og er ingen treningsfreak, men går på treningsstudio to ganger i uka. noen son har noen tips eller erfaringer?? har hørt at når man ammer raser man ned i vekt, men det kan vel ikke stemme for alle....
Sussa jan 2016<3 Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Eg hadde så mange som mente at eg kom til å rase ned i vekt da eg begynte å amme, men eg gikk ned til den vekta eg oprinnelig hadde før eg ble gravid, men ikkje meir, så det med amminga e eg no ikkje så vældi sikker på. man må vel kansje tenke mere på kostholdet, og trene litt hardere når du først e der, men du skal ikkje slanke deg rett etter en fødsel....!!! heller ikkje trene for hardt, men du kan jo begynne å trille turer med den lille, og dra på baby trening, svømming e i hvertfall bra trening... du må jo nesten finne ut ka du like, og visst du e medlem i et trenings studio så har de kansje personlige trenere, eller veiledere som du kan snakke med???
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Amming tar utrolig mye energi. Ikke så mye i begynnelsen, for da er babyen liten og spiser ikke så mye. Men hvis du ammer mye (nesten fullamming) etter femte måned vil du rase ned i vekt. Da er babyen stor og må ha masse næring, noe kroppen tilpasser og lar det gå ut over dine fettreserver. Jeg har ikke vitenskaplig bevis for det jeg sier, men jeg kjenner virkelig ingen som ikke raste ned i vekt rundt femte måned med amming - og de som fortsatte å amme til babyen var nesten et år lignet mer og mer fugleskremsler. Det var bare skinn og bein. Jeg har i hvert fall ingen bekymringer for mine ekstra kilo. Om et år er jeg tynnere enn før graviditeten, hvis jeg ønsker det.
To under Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Jeg gikk raskt ned til det jeg veide før jeg ble gravid mens jeg ammet. Men der stoppet det... Prøvde aldri å slanke meg.
nungo Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Tror ikek du skal begynne å tenke på slanking før etter 4-5 mrd etter fødsel - det tar litt id før kroppen kommer i gjenge igjen. Det går også noen måneder før effekten av amming setter inn. Mange og lange trilleturer bidra også positivt til vekttab uten at det er direkte slankekur. Ellers gjelder det vel å holde et godt kosthold slik som du kansje gjør nå du er gravid - bare fortsett med et :-) I øvrig er 12 kg ev 28 uker vel ganske normalt, så ingen grunn til bekymring.
hildus Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Har full ammet til 5-6 mnd med mine to og har absolutt ikke rast ned i vekt. Jeg har slitt med bekkenløsning dse sisite 6 årene da og ikke kunnet gå eller trene så masse, men dette med at amming er super slanking er herved motbevist.
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Det anbefales vel ikke å slanke seg så mye mens man ammer, fordi det kan gjøre at det frigis lagrede giftstoffer til morsmelken, og det er jo ikke helt gunstig. På ammehjelpen sine nettsider står det noe om slanking og amming, du kan jo se der: www.ammehjelpen.no Uten at jeg har erfaring, siden jeg er førstegangs, tror jeg nok man kan si at det ikke er lurt å forvente å gå ned til mer enn normalvekt (altså før graviditet) pga amming. Noen gjør det nok, men det er lett å bli skuffa, har jeg inntrykk av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå