hjemmekanskje??? Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Jeg er gravid i uke 6. Kvalmen har kommet og jeg tviler på at jeg klarer å jobbe så mye framover. Jobber redusert nå. Skal snart på tur til utlandet. Turen var bestilt i sommer. Lite visste vi da om vi skulle få klaff etter 2,5 år med prøving... Noen som vet hva som skjer med utbetaling av sykepenger når man reiser ut av landet og ikke bruker ferie/avspasering på jobben? Takk for svar....
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Om du skal få sykepenger under utenlandsopphold i sykmeldingsperioden din, må legen skrive en bekreftelse til NAV på at utenlandsoppholdet ikke er noe hinder for at du skal bli bedre! Slik har i alle fall jeg forstått det... Men ta det opp med legen din, han vet nok hvordan du kan løse det! :-) God tur og god bedring!! :-)
Erisa* Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Jeg tror legen din kan skrive en erklæring til nav om at det er greit at du reiser til utlandet til tross for sykemelding. Så ring til legen din, du:) God tur!
jiha Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 ja stemmer som de sier ovenfor her, at legen må skrive en erklæring på at utenlandsoppholdet ikke gjør formen verre. Jeg skrev selv også en søknad der jeg bekreftet dette. Men du må i allefall opplyse nav om at du reiser! Om du ikke gjør det og de oppdager det kan de stoppe sykepengene dine helt og miste alt krav på slikt. Det berste som skjer om du opplyser de er at du ikke får utbetalt penger i den perioden du er i utlandet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå