Gå til innhold

Permisjon :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde jeg siste dag på jobben. Jammen kom det ikke en løsning på plass på onsdag, så nå er det en vikar for meg på plass også. Det gjør det lettere å gå derfra og føle meg vel med at nå er det ruging og venting som står på programmet.

Formen er bra med tanke på at det bare er tre uker igjen til termin, men jeg er jo sliten da. Sover dårlig. Lillesnupp der inne vil visst gjerne ut et sted rett under ribbeina mine. Bekkenet hyler hver gang jeg må snu meg i senga. Speilet viser at jeg er stooor, men målinger hos jordmor viser at magen er helt gjennomsnittlig i størrelse.

Minstemann har visst skjønt at det kommer en konkurrent om ikke så lenge. Han har egentlig ikke forholdt seg til magen i særlig grad, har ved spørsmål svart at der inne ligger Lillesnupp, men ikke noen annen interesse. Nå sier han at "Lillesnupp skal ikke bo der hvor vi bor". "Nei, mamma'n min er ikke mamma'n til Lillesnupp" og "Nei, jeg skal ikke få en lillesøster". Får håpe noe av bearbeidingen skjer nå og at det går greiere enn jeg frykter når hun først er her.

Med huset går det også fremover. Våre polske venner har nå nesten jobbet de 1000 timene vi hadde kalkulert med, men siden det har kommet på noen ekstra ting, trenger de litt flere timer. Nå er det elektriker som er den viktigste mannen der. Huset var fullt av downlights, forsåvidt fint det. Når det blir omtrent en million av dem blir det allikevel litt mye. I tillegg viste det seg at de ikke var forskriftsmessig montert, så nå er de fjernet. I hvert fall ni av ti. Nye ledninger må strekkes og det gjøres klart til montering av et skinnesystem med spotter og pendler. Tror og håper det blir veldig bra.

I går var det julebord. En sliten gravid Maud nøt maten, men dro hjem etterpå. Maud-mannen ble igjen og nå er det han som er sliten. Jeg nyter derfor stillheten, gutta er fortsatt hos mine foreldre, jeg drikker kaffe og hører ingen ting annet enn vinden som suser der ute.

En liten rapport fra meg. God helg til dere alle :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at det har ordnet seg på jobben din, så du kan gå inn i en spennende tid uten masse tanker og bekymringer for den biten:-)

Nå er det bare noen øyeblikk igjen, så holder du din egen lille rosa prinsesse i armene, tenk så fantastisk!

Sjalusi er ikke uvanlig, uansett alder. Det må dere bare finne ut av etterhvert, og du, det går seg til. Det er jo ikke rart at disse små skapningene blir forundret når det plutselig flytter et helt nytt lite menneske inn og tar over både tid og plass:-) Jeg leste en gang hvordan det kunne sammenlignes og der sto det at om din mann hadde kommet hjem med en ny kone og sagt: Nå skal HUN flytte inn her, og det kommer til å bli så fint og hyggelig for deg, for da kan dere gjøre ting sammen og kose dere....og jeg får bare litt mindre tid sammen med hver enkelt;)

Det er jo ikke lett....jeg hadde ikke likt det særlig heller tror jeg!

Så de trenger nok litt tid og tålmodighet. De trenger å bli kjent med det nye familiemedlemmet, på lik linje som vi trenger tid på å bli kjent med andre nye mennesker...

Det viktigste er jo at faste rutiner og ritualer fremdeles blir gjennomført. Selv om det er en til som henger med:-)

Ingen vits i å gjøre ting krampaktig for de som er der fra før, "det enkle er ofte det beste";-)

Polakker er kjekt du, så lenge du vet at kvaliteten blir bra på jobben, og forskriftsmessig el arbeid er VIKTIG!!

Håper du får noen stille og undrende uker fremover, hvor roen får satt seg godt før fødsel og spennende møter:-)

Håper helgen din også har vært fin:-)

Skrevet

Hei Maud,

Jeg håper at du/ dere har hatt en veldig fin helg så langt. '

Deilig å endelig gå ut i permisjon, og da er det jo greit å vite at det ordnet seg på jobben i siste liten. Nå skal du prøve å være litt snill med deg selv, lade batteriene og glede deg til neste lille under møter dere. Minstemann finner seg garantert tilrette i den nye rollen han blir tildelt om kort tid, men det er jo ikke så rart at han ikke er superkeen på å dele mammaen sin...han har jo ingen forutsetning for å vite hvordan det vil bli...

Du er jo supermammaen, så det kommer til å gå veldig fint!!!

Så bra at huset så smått begynner å ta form slik dere har tenkt dere. Jeg er sikker på at det blir veldig bra til slutt. Håper bare at du ikke sliter deg helt ut underveis...

Ellers så vil jeg bare sende deg en klem, og de aller beste ønsker. Om det er noe jeg kan bistå med så si ifra. Jeg er full av virkelyst...*ler* Om ikke annet så disker jeg opp med nok en lunsj om du vil komme hit en formiddag?

Klem klem

Skrevet

Dere har helt rett - det kommer til å ordne seg med minstemann og sjalusi. Klart det blir en overgang for ham, han er jo vant til å være sjefen i huset. Det er også klart at det ikke er udelt positivt å skulle dele midtpunkt-rollen med noen, men jeg er helt sikker på at det går seg til. Om ikke annet har han verdens beste rollemodell i den storebroren han har.

Jeg skal snart ta det med ro, men denne uka må jeg få storebror på besøk til ny skole en dag og meg selv på spesialistkurs tre dager. Så skal jeg ta det med ro og vente. Og lime inn en million bilder fra de siste to årene, lage ny adventskalender og forhåpentligvis kjøpe noen julegaver ;-) Bortsett skal det skal jeg ta det helt med ro og kommer gjerne på en lunch i Bærum :-)

Skrevet

Så fint med en liten rapport fra deg - tusen takk :)

Håper du er i form til å komme på fredag, det hadde vært koselig!!

Og tusen hjertelig takk for at du nevnte de velkjente åpne punktene "kalender, bilder og julegaver" :)

Skrevet

Så deilig!

Godt alt gikk seg til på jobben til slutt:)

Nå kan du bare gå å ruge siste ukene,kose deg det du kan...og fikse til advent ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...