Mrs Inkognito Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Som nicket sier så har vi hatt et lite arbeidsuhell... Vurderer fram og tilbake hva vi skal gjøre (vi var egentlig ferdige med spebarnsfasen). Ikke fordøm oss for å vurdere abort - det er evt. et valg vi gjør alene, og som ingen andre har noe med å gjøre. Men, jeg lurer litt på gangen rundt dette med abort. Det går via fastlegen, tipper jeg? Lang ventetid (sikkert ikke månedsvis, hehe!)? Dagsinngrep/innleggelse? Blir man sykmeldt etterpå? Hvis noen kunne svare helt saklig på dette så hadde jeg blitt glad! Og til dere alle - avgjørelsen er ikke falt enda...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 gå til google, søk på ordene abort og hvordan Så går du inn på lenken til klinikk for seksuell opplysning. Der står det en del. Skulle gjerne gitt deg direkte link, men har litt trøbbel med copy paste i firefox.
Gjest -<<- Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Har du også det? Det er bare på dib her ... hva er greia, liksom? Ikke funker piltastene i innlegg man skriver heller.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Fra jeg tok graviditetstesten til aborten var fullført gikk det nesten 5 uker. Jeg måtte værtfall innom fastlegen,men vet ikke om det er noe alle må. Var inne på dagkirurgen i nesten 4 timer, tror de som trenger det blir sykemeldt 2-3 dager. Lykke til med valget du tar:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 http://www.seksuellopplysning.no/script/kso/bysvis.pl?id=240vrWDsW&vindu=hoved&kat=6
mamma39 Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 hei. du kan gå utenom fastelgen, ring direkte til sykehuset, og den avd. hvor man utfører abort.
Libido- Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Alt kan være gjort på en liten uke. Sykehusoppholdet tar rundt 5-6 timer Du blir sykemld opp til en ukes tid.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 hej. du kan få medisinsk abort frem til uke 7 eller 8 tror jeg, da får du en pille som du svelger noen dager før som stopper graviditeten og du begynner kanskje å blø litt. så kommer du inn på sykehuset 2 dager senere (tror jeg) og får en ny pille du svelger pluss noe smertestillende. så skjer aborten av seg selv etter noen timer vanligvis. du blør mye og blør også ut fosteret. det kan skje der og da, eller det kan komme en dag eller flere senere. du er på sykehuset til du begynner å blø også kan du dra hjem. bare noen timer som regel. etter noen uker må du ta en graviditets-test for å se at du garantert ikke er gravid lenger. du blør kanskje i noen uker etterpå og du kan ikke bruke tampong eller bade. et kirurgiskinngrep skjer som dagpasient, du kommer inn på sykehuset om morgene, får noe beroligende også blir du lagt i ventekø sammen med alle de andre som skal ta abort den dagen. så blir du lagt i narkose og utskrapningen blir utført. så blør du i noen uker etterpå så samme regel gjelder som ovenfor eller feks ved en vanlig fødsel. lykke til.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 ps: de fleste trenger ikke sykmelding etter en frivillig abort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå