Gå til innhold

Starte og jobbe før permisjonen er over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan begynne og jobbe 100% før permisjonen er over. Har hatt 9 mnd permisjon nå. Men har egentlig permisjon frem til februar 08. Pga krise på jobben og litt for at jeg vil det det selv kunne jeg tenke meg og starte og jobe nå. Får man etterbetalt resterende opp til 100% lønn, eller faller resten av permisjonen bort om jeg starter og jobbe nå? Noen andre som har vært i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener reglene er sånn at du må ta permisjonen sammenehengende kun avbrutt av ferie. Men det kommer og litt an på hvor samarbeidsvillige ditt lokale nav-kontor er.

Begynner du å jobbe faller permisjonspengene bort, fordi du får lønn i stedet.

kan far ta noe av permisjonen?

Skrevet

Jegtror det er sån at du må ta permisjonen sammenhengende, utenom lovpålakt ferie. Hvis du vil begynne å jobbe igjen kan far ta over resten av permisjonen.

Hvis du bare begynner å jobbe 100% uten at far tar over, faller resten av permisjonen bort. Det du imidlertid kan gjøre er å betemme at du eller pappa jommer for eksempel 80%. Da får dere 20 % permisjon, men det kan dere fortette med til dere har fått utbetalt like mye som om du hadde hat 100% permisjon hele tiden. Jeg tror også det er mulig å endre hvor mange % du jobber opp og ned noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...