Gå til innhold

hjelp! ang avlastningshjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke gå gjennom barnevernet for å få avlastningshjem. Lang historie som jeg ikke tar her. Jeg har hørt at man kan inngå avtale med eks familie om avlastning og barnevernet kan støtte dette økonomisk. dvs kontrakt og penger gjennom bv, men man velger avlastere selv. Noen som vet mer om dette?

Har sette at det er noen her som har avlastning av folk som jobber i barnehagen. Hvordan har dere gått fram å spurt om dette?Sønnen min har en kjempegrei bhg-onkel som jeg gjerne ville spurt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge det fra. Tips?

Dette ble et rotet innlegg, men håper dere kan hjelpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet egetnlig lite om temat. men aleneforeldreforeningen.no har en avlastningsordning for aleneforeldre.

Skrevet

Ja, man kan fint få dekket besøkshjem via barnevernet selv om man finner besøkshjemmet selv. Barnevernet vil nok ønske å godkjenne besøkshjemmet - altså foreta et hjemmebesøk med intervju og sjekke politiattest, men ellers vil de antagelig bare være glad til; det er mangel på gode besøkshjem.

Men det er ingen forskjell på dette og å "gå gjennom barnevernet for å få avlastningshjem" altså. At foreldrene skal godkjenne et besøkshjem er selvsagt, uansett hvem som har funnet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...