Mammamia:) Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Jeg venter nr. 2 til sommeren og lurer på om jeg skal ha nr. 1 i barnehage til høsten eller ikke? Det blir 17 mnd. mellom. Noen med erfaring? Er det veldig slitsomt å ha begge hjemme?
3b@rnsmor-30* Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 jeg hadde eldste i barnehagen 3 dager i uka da jeg var hjemme med yngste. han begynte i barnehage da han var 1 år og ble storebror da han var 18 mnd.
LadyLuck & Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 venter nr to i mars, blir ca 14 mnd mellom de. Vi håper på barnehage eller dagmamma noen dager i uken. Hvertfall ha muligheten til å sende ham i barnehage eller til dagmamma. Og eldstemann får mer omgang med barn på samme alder om han er i bhg/dagmamma
jordbærsjokolade Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Jeg har kun ett barn jeg da, men hadde jeg fått to tette sånn som deg ville jeg nok ha utnyttet meg av barnehagetilbudet, men ikke hatt henne der full dag selvfølgelig.
alvis Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Det er 2 år mellom mine to og jeg angrer ikke på at gutten min går i barnehagen. Jeg hadde selvfølgelig klart å ha begge hjemme men det hadde nok blitt slitsomt. Gutten min hadde gått i barnehagen 1 år da lillebror blev født og han elsker barnehagen. Jeg tror han har godt av å være der og tror han hadde syns det var kjedeligt å være hjemme. Men det kommer helt ann på hva type nr 1 er og hva han/hun er vant til. Kjenner mangen som er hjemme med to små og som trives bra med det.
polarn & pyrene Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Det går jeg og tenker på om dagen også. Har en jente som blir 3 år når andremann kommer i mai. Tror jeg kommer til å ha henne i barnehagen noen dager i uken. Det har både hun og jeg litt godt av tror jeg. Hun elsker barnehagen sin og når lørdagen kommer og hun må være hjemme går hun hele dagen og lurer ikke på om vi skal i barnehagen snart. Så ca 50 % tror jeg det kommer til å bli på henne.Skal høre med barnehagen vi går i nå om hva de mener er beste og praktisk.
3b@rnsmor-30* Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 kan legge til at han hadde jo ikke lange dager da. ble levert mellom 8-9 og hentet igjen ca kl 15. det var utrolig deilig å ha litt tid med bare minsta de dagene eldste var i barnehagen. og han hadde veldig godt av å være sammen med andre og få litt mer aktivitet rundt seg. men vi koste oss masse hjemme de dagene han var hjemme også.
Mammamia:) Skrevet 10. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2007 Takk for svar! Tror nok det hadde vært godt å hatt henne i barnehagen 2-3 dager i uken. Man vet aldri hvordan babyen blir med tanke på nattevåke, kolikk, osv.
mai mammaen til to Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 jeg får nr to i mai. da blir snuppa 2 år. hun har allerede startet i barneahgen nå i høst. jeg har funnet ut at jeg har lyst å ha henne i barnehagen og heller bare ta henne fri når jeg og hun vil det. og i tillegg så tenkte jeg at hun skal få korte dager.. fra rundt 9-14/15... hun stor koser seg sånn der. og i tillegg så vil jeg ha "kvalitetstid" sammen med nye babyen også. slik jeg hadde med henne. selv om jeg kan få kvalitets tid med begge også.. så er det greit å ha kun babyen å konsentrere seg om..
HTC Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 Helt klart barnehage. Full plass og heller ha mulighet til å ha enkeltdager hjemme, levere senere og hente tidligere osv. Alt slik det passer dere som familie gjennom dagene. Slik gjorde jeg (2.5 år mellom mine to) og har ikke angret ett sekund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå