Gå til innhold

Jeg har for mye rundt midtpartiet, hva slags trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser gravid ut, har lovehandles, større lår og rompe enn før (får ikke på meg noen gamle bukse). 8 mnd siden fødsel.

Har alltid vært liten, veide 49 kg før jeg ble gravid, kom opp i 72 (!!!) og er nå nede i 58 kg. Og det er for mye for min kropp.

Hvordan skal jeg trene for å få jevnet det ut litt på midten?

Går jo ikke an å slanke seg, for jeg er "liten" ellers......!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke punkt-trene seg. Fett på magen må slankes bort, ved hjelp av mindre mat og kardiotrening (sykle, jogge, svømme, gå turer) i tillegg til styrketrening ved siden av.

Skrevet

Merkelig innlegg. Du veier for mye men kan ikke slanke deg fordi du har alt på midten? Hvor tror du du mister cm om du går ned i vekt da? Der du har for mye. Helt sant.

Og hun over har helt rett. sast på kardio, jogging, gange, aerobic, sykling, svømming.

Skrevet

Merkelig innlegg? Ja, kanskje det, men jeg lurte jo......!

Og jeg mener at det går an å punkt-trene seg, men ikke punkt-slanke seg!

Var derfor jeg spurte etter diverse øvelser jeg kunne gjøre.

Jeg spiser dessuten sunt og har (og har alltid hatt) en kjempeforbrenning.......

Skrevet

Hvis du fremdeles ammer, så er det mulig hormonelle årsaker til at du ikke går ned i vekt på tross av sunn livsstil.

Hvis ikke, må du trene allsidig, og hardt nok! Ut av komfortsonen :) De aller fleste er for slappe på selve treningsøkta, jeg vet, for jeg er instruktøren :) Ta i mer, hopp høyere, tyngre vekter, slit og svett! Bli skikkelig, skikkelig annpusten i minst 30 min.

Tenk også symetri, tren frem skuldre,rumpe og lår. Så se midtpartiet bedre ut, og du ser mer fit ut :)

Skrevet

Det går jo ann å stramme opp enkelte kroppsdeler, men har man mye er det eneste å gjøre å redusere fettprosenten, går ikke fjerne t fett fra en bestemt kroppsdel dessverre, bortsett fra fettsuging.

Skrevet

Takker for svarene :-) Må sette igang noe nå føler jeg......

Skrevet

Prøv pilates. Kjempe oppstrammende effekt på mage rumpe og lår :o)

Skrevet

Må bare si noe. Jeg var 45 kg da jeg ble gravid og var 87 kg da jeg kom på føden....!! :-( Er nede i 56 nå. Har det over magen, rumpa og lårene. Det er kjipt! Men er superglad for at jeg har gått ned over 30 kg.

Det jeg sliter mest med er den slappe magen. Den er så bulkete liksom. Men jeg har ikke ett eneste strekkmerke og det er godt gjort når man dobler vekta på så "kort" tid.

Bør vel begynne å trene "på ordentlig" snart hvis det skal forsvinne ja. Fikk jo noen gode tips her nå. :-) De kiloene jeg har mistet til nå har forsvunnet kun ved at jeg går tur hver dag. Nå gjelder det vel å stramme opp...

Skrevet

Bare en liten kommentar til deg, instruktør-Indigo: Man bør ikke hoppe så høyt når man ammer og kanskje nylig har født. Man bør heller ikke ta seg helt ut, man bør vente ennå litt med den skikkelig harde treningen, mest på grunn av melka, men også fordi kroppen trenger gradvis tilvenning. Pupper bør støttes skikkelig, bekkenbunnstreningen må være i boks... Man vil jo helst unngå seggepupper og livmorframfall.

Hva med mor/barn-trening?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...