Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Bare ville høre hva andre syntes...Har en sønn som er 2 mnd og jeg ammer. Gir han flaske innimellom med utpumpet mm og en gang i blandt mme. Når jeg ammer styrer han mye, gråter, suger og "you name it". Føler liksom at han ikke får det som han vil, at melka kommer enten for fort eller for sakte. Men når han får fra flaske så drikker han det han vil ha og det går så fint. Mitt spørsmål er da om det er teit av meg å kutte ut ammingen? Klarer nok ikke å pumpe til hvert måltid, hadde blitt mest mme. Og jeg er heller ikke så komfortabel med å amme heller. Er ikke kose stund som mange mener det er.
jordbærsjokolade Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Mitt råd er at du bør prøve litt til (om det ikke er helt helvete da). Var mye tulling med puppen når datteren min var to mnd også, akkurat som du skriver det. Enten kom melken for fort eller den kom for sakte. Masse gråting og surving. Men jeg fortsatte likevel med ammingen og nå går det som en drøm, hun er 5 mnd nå. Hvis du ikke blir helt utslitt av det er det verdt det både for deg og for babyen at du fortsetter å amme.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Hei! Det er overhode ikke teit av deg å kutte ut ammingen. Om du ikke føler deg tilpass med det, å hvis det virker som han koser seg mest med flasken, så gjør du det! :-) Ja, morsmelk og amming er det beste, men det passer ikke alle, så derfor må man gjøre det man selv syns er best! Det som du kan passe litt på når du gir med flaske (hvis du ender opp med mme på flaske) er at du holder han i samme stilling omtrendt som når du ammer, tett inntil deg! Så han får omtrendt den samme nærheten og kosen som han ville fått om du ammet han. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 HI her. Takk for svara. Jeg har en sønn fra før også og han ammet jeg til han var 4 mnd. Så har gjort det før. Han klarte ikke konsentrere seg om puppen, bare alt annet:) Så jeg orket ikke mer da. Føler att lillebroren ligner littt når det gjelder dette, men... jeg får vel prøve litt til men vet ikke hvor lenge jeg klarer da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå