Gå til innhold

Jeg driter i farsdagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og har ikke tenkt til å ha dårlig samvittighet av den grunnen.

Etter måneder der jeg har vært hjemme alene med ungene, mens han har vært ute og festet og ikke kommet hjem før søndagskveld eller mandagsmorgen så flyttet han ut for ei uke siden. I tillegg så har jeg fått høre div damehistorier om han mens vi enda var sammen hver gang jeg har vært ute alene.

I går lovte han meg å komme hit når ungene sto opp i dag fordi jeg er syk. I stedet så drikker han, så han har låst seg inn hit i natt og hentet gitaren sin og dratt videre på fest. Har prøvd å ringe men telefonen er slått av, been there before. Da skal det være sagt at han har sagt til meg at han har mistet nøkkelen hit her hjemme hos meg, men jeg har ikke funnet den. Enda mer løgn.

Skulle bake kake til han til i morra, men nå orker jeg ikke kaste bort en kalori for å gjøre noe hyggelig for han. Hadde jeg ikke vært syk så skulle jeg pakket alle tingene hans i søppelsekker, for han har ikke tatt med seg noe. Det hadde vært til pass for han, når det aldri er noen andre enn han selv som er viktig.

Verdens snilleste så lenge alkohol ikke er involvert, får han noe innabords så driter han i familien. Det har han selv innrømt for meg, men vil ikke innrømme at alkoholen da er et problem for han.

Så nå skal jeg heller bare prøve å bli frisk til mandag slik at jeg kommer meg avgårde med barn på skole og i barnehage før jeg skal på jobb, så kan han bare leve med tanken på at han rett og slett er en drittsekk som kun tenker på seg selv. Ikke mitt problem lenger.

Jeg som håpet at vi faktisk ville finne ut av det og bli sammen igjen, for barna og våres egen del. Haha, så dum kan man være ja.

Ha en kjempefin lørdag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff så dumt at det har gått på ræv da..

hadde sikkert ikke giddet å bake jeg heller, men vanskelig å si når man ikke sitter i situasjonen selv.

Håper det ordner seg for deg (på ene eller andre måten)

Skrevet

Oj, da synes jeg virkelig du skal drite i han ja. Men jeg synes du skal bake den kaken eller gjøre noe annet hyggelig for deg selv. Det høres jo ut som om du fungerer som både mor og far, så du bør feire deg selv imorgen!

PS. Med en gang du er frisk nok; pakk alle tingene hans i søplesekker, sett de utenfor døra,send han melding om at alt står der og at han bør kjappe seg å hente før noen andre tar det..

Ha en fin helg med barna dine :o)

Gjest thricane
Skrevet

synes du er tøff jeg da, og du, ha god samvittighet du, spesielt ovenfor barna dine, at du tør å stå på egne bein og ikke finne deg i dette..

en passende farsdagpresang hadde nok vært alle klærna i søppelsekker og et gavekort på vangseter. skulle gjerne hjulpet deg å pakke.

Skrevet

Ja, jeg driter i han på samme måte som han driter i oss. Så det har jeg ingen dårlig samvittighet for. Er utrolig glad i han da, fordi jeg vet hvor fint vi har hatt det sammen. Er veldig takknemlig for de fem årene vi har hatt, skulle gjerne vært foruten mye dritt i det siste men sånn er livet.

Nå er jeg heldigvis realistisk nok til å skjønne at et familieliv ikke fungerer når bare den ene parten skal gi og yte, uten at den andre stiller opp. Så bruddet har gått bra, og vi er ikke uvenner.

Jeg er trist fordi vi har mistet det vi hadde, og glad fordi jeg ikke trenger å forholde meg til han daglig lenger.

Ungene er ikke så begeistret for kake, så baker vel noe annet tenker jeg. Kose oss det skal vi, med eller uten pappa :)

Mvh

Gjest thricane
Skrevet

wow, du tar det jammen meg på en beundringverdig måte. det skal du ha all ros for.

Skrevet

Hadde vært beundringsverdig dersom vi klarte å komme sammen igjen etter alle de problemene vi har hatt. Jeg føler det ikke som beundringsverdig at vi går fra hverandre, for han er så glad i ungene og ungene forguder han og det er de som taper på det.

Takk for støtten uansett, jeg setter pris på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...