Gå til innhold

Urinveisinfeksjon!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en tredagerskur av legen med to tab daglig. Er ferdig nå med den.

Tror dere den har tatt seg av infeksjonen? Er så redd for at den ikke har det. Merket nemlig ikke at jeg hadde urinveisifeksjon, hadde vel bare vondt i lysken på begge sider. På do går jeg jo ofte fordi jeg har bare to uker igjen til termin. Men det pleier vel å gå bra......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lever en urinprøve til legen/jm, så finner de ut om antibiotikaen virka eller ikke!

Skrevet

Det er ikke akkurat dødsfarlig med uvi, altså, det er bare noen sjeldne komplikasjoner vi frykter. Og så kan det sette igang fødselen for tidlig, men det er jo ikke så farlig lenger for deg:) Mest sannsynlig har antibiotikaen gjort jobben sin, det er nesten alltid den samme bakterien som gir uvi, og den drepes vanligvis greit av antibiotika.

Men du kan absolutt levere inn en ny prøve på legekontoret, det er gjerne sekretærene som tester den likevel. Bare ring inn på forhånd, kanskje. Tror ikke du trenger å gjøre det i helga på legevakten, ta det på mandag.

Hvis du får feber og smerter i ryggen (ikke korsryggen), bør du kontakte legevakten. Men det er altså ikke ofte det skjer.

Skrevet

Jeg har også fått urinveisinfeksjon, og samme dosering tabletter som deg, selexid bruker jeg. men jeg går på 3. runde nå, ble ikke kvitt det så lett gitt. så du bør absolutt sjekke at det er borte. jeg er vant til at det tar tid å bli kvitt det, så det betyr jo ikke at det skal ta like lang tid for deg, men du bør få det bekrefta for sikkerhets skyld! jordmor kan også se det på urinen, hverfall sjekka mi det.. god bedring:)

Skrevet

Pass på å drikke mye vann også, selv om du må tisse ofte er det noe av det beste du kan gjøre for å skylle ut eventuelle bakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...