Gå til innhold

ullklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt nødvendig å bruke ullbodyer og ullstrømpebukser på baby? Det jeg har kjøpt til nå er i bomull. Er det ikke bra nok med dette når de har andre klær og ligger i pose i vogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Vi brukte ikke ull på eldstemann fordi han hadde så mye eksem - han overlevde fint han :-)

Men bomull har veldig mye dårligere egenskaper en ull mtp. å transportere bort fuktighet og holde på varmen i våt tilstand...

Nr. to hos oss sikla mye og da var det VELDIG greit med ullbody siden han ikke ble så våt på kroppen og ikke kald heller.

Skrevet

Ingenting er vel helt nødvendig....det kommer jo litt an på når du føder også da. Første vår er april barn og han fikk ikke ull på kroppen før han var 5-6 mnd og det begynte å bli kaldt. Datteren vår har brukt masse ull fra hun var nyfødt siden hun kom i november. Nå kommer minste jenten i desember og jeg har funnet frem endel ull klær. Er jo heldig som har en masse fra før jeg da. Det som imidlertid ikke er nørvendig er å kjøpe alt ull tøy på nøstebarn og slike dyre steder. Jeg har masse fra spar kjøp som har et merke som heter tom og trine som har masse morsomme farger. Et annet tis er å sjekke på www.krokofanten.no, der er det masse fint og morsomt. De har noe som heter roteloftet der du kan finne masse billig til ca 100 kr. Alt dette ull tøyet kan vaskes i maskin.

Jeg bruker ull på begge to nå fra ca oktober til mars/april. De er nå 5 og 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...