Gå til innhold

Til dere som har barn fra før av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet deres når han/hun startet å snakke "vanlig"?

*bekymret mor*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn fra før men snakker av jobb erfaringer.

Spørsmålet sitt er lite utfyllende siden du ikke nevner alder,ord den kan og ikke kan osv.

Men vis spørsmåler ditt er Når begynner barn og snakke reint:Er det i mellom perioden 3-4 års alderen.

I den alderen sjer det veldig mye med barnet og språket er veldig i utvikling.

Skrevet

Så da kan jeg med andre ord slappe av litt til. Gutten min er 3,5 år. Har veninner som har jenter som er yngre, og de prater veldig bra. Har hørt at jenter som regel utvikler språket raskere,men blir litt bekymret da.

Han snakker fortsatt om seg selv i tredjeperson,og snakker veldig utydelig. Hvis man er sammens med han forstår man hva han mener,men til og med jeg har problemer med å forstå hvis jeg snakker med han på telefonen.

Håper bare det ikke vil være noe som vil gi han problemer.

Skal ikke være lett å være mamma....

Skrevet

jeg har jobbet i barnehage i to ar og dette varierer vanvittig fra barn til bran!

Trenger ikke være noe galt selv om barnet lærer å snakke seint...

Er du veldig bekymret er det kanskje lurt å kontakte en logoped som kan høre på lydene hans/hennes.

De ser fort om dette er noe å bekymre seg for eller ikke:o)

Kjedelig å være bekymret hvis det ikke er noe å bekymre seg over;-)

Lykke til!

Skrevet

nei er ikke morsomt. Gutten har vært "treg" hele tiden når det kommer til det verbale. De kommenterte det på 2årskontrollen så vi dro på 2,5års kontroll også for å la de se framskrittet. de var da fornøyd.

Han har akkurat startet i barnehage nå,og ser veldig store framskritt på den korte tiden han har vært der. Blir jo noe annet når ikke mamma er der for å tolke hva han sier.

Får gi han litt mer tid på seg da,og evt kontakte en logoped hvis det ikke blir bedre snart.

*krysser fingerene*

Skrevet

første gutten min snakket dårlig men det er visst helt vanlig for førstemann sier de.han snakket dårlig reint og ikke særlig ordforåd.nå er han skolegutt og har ikke problemer med språket.

gutt nummer 2 derimot er 2.5 år og snakker som en 4åring.enormt flink med å bygge opp setninger og kjempebra ordforåd.han hadde setninger med minst 3-4 ord allerede 1.5-2årsalderen.

er veldig stor forskjell på unger.

skal legge til at eldstemann begynte i barnehagen vel 2.5år gammel 80% for vi trodde det skulle hjelpe men det hjalp ikke nevneverdig.

yngstemann går ikke i barnehage(skal begynne i mars)men snakker likevel bedre en abselutt alle andre unger vi kjenner på hans alder.

har gutten din lite kontakt med andre barn kan det hjelpe med språket i barnehagen men det er ikke bestandig.

ta bare tiden til hjelp så kommer det nok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...