Gå til innhold

servering i barselgruppen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjempefin gruppe som kommer til oss om to uker. Jeg har begynnt å tenke på servering, da jeg har en som er allergisk mot frukt og flere som er slankehysterikere.

Jeg aner ikke hva jeg skal lage, andre har hatt salater, rundstykker o.l

Noen sunne, gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man får besøk som blir noen timer, så synes jeg det er viktig å servere MAT i tillegg til kaker i allefall. Kjør på med grove rundstykker du selv om andre har gjort det før deg =) Lag f.eks sjokoladekak eller en pai i tillegg så man har noe godt til kaffen.

Jeg er avhengig av brød hver tredje time, og blir jeg servert kun søtsaker blir jeg svimmel og ukonsentrert. Ammende mødre må ha mat =)

Skrevet

Pai er min barselgruppe-favoritt! Enkelt å lage, og faller alltid i smak hos alle! Jeg lager som regel to forskjellige, f.eks en med ost og skinke, og en med bacon og brokkoli. Pai-deigen kan du fint sette kvelden før, så blir det ikke mye jobb den aktuelle dagen.

Skrevet

På første barselgruppemøtet ble det servert sjokokake, brownies og annet søtt i lange baner, og iom at vi var der i flere timer var man rimelig kvalm når man dro... andre gangen var det rundstykker med masse godt på (ost, skinke, eggsalat og grønt til), samt eplekake og is. Is er jo godt? Og som de andre sier, i en pai kan man jo ha sunne ting? Hvis man ikke vil ha søt snacks, er jo oppkuttede grønnsaker med yoghurtdip (kålrot, gulrot, agurk, selleri o.l.) veeeeldig godt :)

Skrevet

Stekt ris med kylling,egg,løkog tomat .kjempe godt og sundt.

Skrevet

hvis man vil gjøre det litt enkelt så kan man bare varme rundstykker også kan man ta på pålegg selv.... så slipper du å stresse for mye

Skrevet

Kom på en ting til :) Suppe med varme rundstykker til! Suppe er jo godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...