Gå til innhold

Ilinger/"elektriske støt" nedover foten - hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er i min 18. uke og har til nå daglig gått "power-walk"-turer for å holde meg sånn noenlunde i form. MEN, her i uken så begynte korsryggen å verke etter turen, og på torsdag - da jeg snudde meg litt brått på kjøkkenet - så var plutselig som om jeg fikk støt nedover høyre foten! Jeg kvakk til, det gjorde intenst vondt i et par sekunder så var det over. Men det har forsatt slik side; hvis jeg tar et for langt skritt så får jeg "støt", hvis jeg snur meg litt brått, så får jeg "støt" etc... Og på ettermiddagen blir det verre, og jeg går derfor rundt som en olding - med tassende små skritt hehe:-) Noen som har en forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, glad for å høre at flere opplever dette. Jeg hadde det også slik i perioder da jeg var gravid, og det varte til gullet var året. Var veldig ubehagelig, kom plutselig når jeg snudde meg brått, eller reiste meg bort opp. Aner ikke hva det var eller hva det kommer. Men helt sikkert ikke noe farlig

Skrevet

Synes det høres ut som bekkenløsning

Skrevet

Hei!

Det trenger ikke nødvendigvis være bekkenløsning. D kan godt hende du har fått en betennelse i hoftefestet, som fortsetter nedover knefestet. Man kan få det hvis man løper mye el som du gjør "power Walking". Hofteleddet er en plass tøying ofte kan være litt problematisk. Og derfor kan det være lett å pådra seg smerter og betennelser her. Jeg har hatt noen sånne betennelser, symtomene er de samme som du beskriver, fikk også "elektriske støt" nedover bena, da var jeg ikke gravid, bare overtrent etter løping. Jeg skal ikke si jeg har rett, så det beste er jo om du hører med legen din. Men det er det som slår meg når du beskriver dette.

Det kan sikkert være litt lurt å ta det mer med ro, men for all del viktig å fortsette med fysisk aktivitet.

Lykke til!

Skrevet

jeg hadde slike ilinger i begynnelsen av svangerskapet. fikk vite at det var isjias nerven som kom i klem..

Skrevet

Jeg hadde det på slutten av forrige savangerskap og har hatt det en stund i dette også allerede. Har også fått greie å at det er isjias nerven som er i klem:)

Skrevet

Jeg har også dette, men hos meg fortsetter det helt ned til nakelen.. Det er værst i hoften og leggen..

Har en bettendelse i hofta og ei nerve i klem.

Ikke så veldig behagelig nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...