Gå til innhold

Kan noen gi meg noen trøstende ord...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fått stor seng (en slik fra Ikea med trapp opp og plass under) Det er 1m og 5 cm til gulvet. Han er så stolt og kry over å få stor seng. Han har et knøttlite rom, så for å spare plass og med tanke på at det er en seng med flere muligheter, så valgte vi denne. Dessverre..... Når jeg skulle legge meg igår, hørte jeg et stort dunk! Mannen min var oppe på 5 sekunder, og der satt sannen vår på gulvet og gråt. Jeg er en rolig person men kjente tilløp til panikk og gikk bare rundt meg selv, mens mannen min fikk roet han og sett etter skader. Vi vet jo ikke hvordan han landet, men han hadde ikke nie kul i hodet, eller andre synlige skader... Han grår litt, fortumlet, men ellers ok. Han hadde ikke vondt i hodet eller magen og han sovnet etter 1 time igjen, med pappaen sin. Vi vekket han gjennom natta og sovnet videre. Våknet nå til vanlig tid og like blid! Han er helt seg selv. Vi snakket med legen som sa at barn tåler mye.... men jeg klarer ikke tilgi meg selv... Noen som har opplevd dette eller hørt om noen? Er så redd for indre blødninger eller sen skader? Går det ann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indre blødninger kan, og da KAN...(med store bokstaver)

Det er derfor man ska vekke personer som har fått hjernerystelse, så om så ille hadde skjedd hadde dere nok merket det allerede nå. Eldste gutten min ble lagt inn til observasjon etter at han kjørte ut med 3-hjulsykkel da han var 2 år. Da lå han med blodtrykksmåling i 7 timer for å kunne avsløre evnt indre blødninger, etter det anså de faren som over. Så lenge han ikke hadde vondt i hodet eller kastet opp etterpå så går det nok bra skal du se! Oppkast er tegn på hjernerystelse.

Om dere har snakket med lege, og han mente det hadde gått bra, og siden det er noen timer siden nå går det nok bra med han. Hadde han hatt hjernerystelse ville han nok vært uvel og kastet opp.

At han var fortumlet er jo ikke rart, han hadde jo nettopp sovet, og det var jo ingen god måte å våkne på.

Slapp av du og bare se godt etter han (det gjør du sikkert også). La han få en rolig dag i dag.

Om han har fått en liten hjernerystelse bør han ta det med ro 2-3 dager, ellers kan han bli plaget med hodepine senere.

Har du en nevenyttig mann, eller er det selv så få til en god sengehest på sengen hans slik at det ikke kan skje igjen.

Du er 100% sikkert ikke den første som har opplevd dette, og garantert ikke den siste. Du er ingen dårlig mor fordet. Uhell kan skje, selv når vi trodde barnet var trygdt. De små er jo faktisk litt av noen turnere i søvne :o)

Stor klem til både mamma og lillegutt!

Skrevet

Hei! Jeg kan i hvertfall trøste deg med at du ikke er alene.... Har ikke opplevd akkurat det samme. Men sønnen min datt ned fra stellebordet da han var ganske liten.... Helt grusomt! Turte nesten ikke løfte han opp, for var redd for at han var skadet, og at jeg skulle gjøre det værre. Men heldigvis gikk alt bra. Ikke et blåmerke, ikke en rift, ingenting: ) Men jeg har følt meg som en utrolig dårlig mor som kunne la det skje. Nå har jeg hørt om litt fler i det siste, som har opplevd det samme. Og det gjør det ihvertfall litt lettere for meg....

Det går nok bra med gutten din. Dere har jo passet godt på han i natt, og han hadde nok ikke vært så blid hvis han hadde hatt vondt noe sted. Det er nok værst for deg.... Håper du klarer å roe deg ned, og ikke tenker så alt for mye på det i helga : ) Klem

Skrevet

hei, og god morgen

Vil bare si at det å vekke han igjennom natten har nok vært lurt. men jeg lurer også på, er sengen gammel?

Hvis ikke så kan dere jo klage på den! senger skal ikke bare falle sammen sann, og jeg hadde tatt kontakt med ikea og sagt hva som hadde skjedd.

Uansett, håper alt er bare med sønn din.

Skrevet

Hvis han har ramlet ut av seg selv så hva med å legge en madrass ved siden av på gulvet slik at det er litt polstring i starten? Gutten min ramler ut hele tiden hvis det ikke er sengehest på kanten.. men det er ikke så langt ned til gulvet her da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...