Gå til innhold

Paracet og graviditet...trenger et raskt svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør for noen andre.. men hvilken dose er anbefalt for gravide? er 1000mg(to tabeletter på 500mg) veldig mye dersom man har høy feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tatt slike doser før, synes ikke bare 1 hjelper så det vil jeg ikke tro blir for mye for en voksen person nei!=)

Skrevet

Så det er ikke skadelig for fosteret med den dosen altså? Noen leger e.l. her inne som vet dette?

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra min lege at jeg kunne ta 2 om gangen opp til 3 ganger per dag, akkurat slik som jeg kunne før jeg ble gravid. Men han sa bare at jeg bør selvsagt prøve å unngå å ta dem hvis jeg kan og ikke ta fler enn 6 per døgn. Men husk at alle er forsjellig så det er jo aldri sikkert på at du kan ta det samme som meg... men jeg regner med det går greit. Hvis du føler deg usikker så er det bare å ringe å spør på sykehuset eller et døgn-åpent apotek for å se hva de syns. God bedring!

Skrevet

Hvis en har spørsmål angående medisiner og dose, så ville jeg ikke stolt på folk her på bim. Hør med en lege, eventuelt sjekk felleskatalogen.no

Skrevet

bare å se på pakken på paracet eska=)...

Skrevet

Voksne og barn >40 kg (12 år):

1-2 tabletter à 500 mg eller ½-1 tablett

à 1 g 3 ganger i døgnet

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes

Skrevet

Jeg har slitt mye med smerter i håndleddene i svangerskapet og legen min skrev ut paracet 1000mg inntil 3g daglig til meg, for det er det eneste man er sikre på at vi gravide kan ta. God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...