Gå til innhold

Flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor og far skiller lag. Man har delt omsorgsrett. Kan mor flytte uten fars samtykke da? Tenker da på langedistanser med over 6 timer i bil. Har det noe å si hvor mye hver har barna? Per i dag er det 60/40 deling.

Takker for svar! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker..Har hørt litt både og egentlig.. Jeg ble fortalt at bf måtte skrive under på flyttemeldingen om man hadde delt foreldreansvar.. Men det stemte ikke for våres del i hvertfall. Var litt redd for det selv, men han godtok flyttingen med at jeg og Mina flytter tilbake til Oslo etter at jeg er ferdig med utdannelsen..

Skrevet

Samvær og foreldreansvar har ikkje noko med kvarandre å gjer. Dersom du har fullt ansvar, kan du i bunn og grunn flytte utenlands om du ønsker det. Han har ingenting han skulle ha sagt da.

Med delt ansvar, må han skrive under på flyttemeldingen, og det kan han jo nekte.

Dere må legge opp samvær etter avstanden. 6 timer i bil er veldig langt, så det kan fort slite ut barna. Blir uaktuelt med samvær 2.kvar helg med den reisetida. To dager vil jo gå bort i bare reising da.

Skrevet

Far må skrive under om dere har delt foreldreansvar, måtte ihvertfall det her. Og det tok sin tid kan man seie. Om eg velg å flytte lengre bort enn at annen hver helg er mulig å ha har vi bestemt for at far skal ha 10 sammenhengende dager i mnd., om det fungerer for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...