Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 hun nekter og ligge alene, hverken i sengen eller i vippestol eller babygym, hun gråter og gir seg ikke før jeg tar henne opp. så jeg får ikke gjort noe som helst om dagene..! er 5 uker gammel. Hva gjør dere for og venne av med dette? lar de skrike? og hvordan får dere gjort noe om dagene?
"husmor"med lille Nora Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 sånn var mi og.. men begynte å legge henne under babygymmen og la meg attmed og pratet og dunket i lekene som henger på den, så gikk eg vekk litt og kom tilbake, gjorde slik noen ganger. og nå ligger hun alene.. begynte med det når hun var 4-5 uker og nå er hun 8 uker og leker helt fint selv;) er verdt og prøve=) eg lar henne ikke skrike. men begynner hun og skrike legger eg meg attmed henne og prater og dunker i lekene igjen;) men får gjort mye mer husarbeid og slikt nå
"husmor"med lille Nora Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 eg gjorde dette i 3 dager. gikk litt fram og tilbake til henne..
smy & prompegrisen Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 hun er ikke bortskjemt, bare liten! veldig mange babyer er sånn i begynnelsen, vår inkludert. han hadde et enormt nærhetsbehov de første ukene og vi kunne ikke legge ham alene i det hele tatt. men tro meg, det forandrer seg når de blir større! junior er straks 10 uker, og kan sitte i vippestolen eller ligge på pleddet sitt en god stund uten grining. han er stort sett blid og glad så lenge han er våken og ikke sulten gi jenta di masse kos og nærhet nå, og drit i husarbeid og andre gjøremål! en 5 uker gammel baby er for liten til å ligge og skrike, og lærer bare å bli utrygg av det. for å få gjort det mest nødvendige kan du skaffe deg noe bæretøy, slik at babyen får kroppskontakt og varme mens du har to ledige hender og kan få lagd middag eller støvsugd. jeg kjøpte et elastisk.bæresjal, og det er det lureste kjøpet jeg har gjort! sjekk tettinntil.no
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 hei =) sånn var babyen min også når hun var 5 uker.. jeg tror det er fordi de er for små til å ligge med babygym, de skjønner ikke helt greia med det enda. det som er spennende for dem når de er små små er jo oss foreldre.. det blir nok mer morro når babyen din klarer å gripe etter ting osv. husarbeid må nok vente. du kan jo gjøre litt mens hun f.eks sover?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Nei hjelpe meg, hun er ikke bortkjemt!!! Hun er 100% normal, veldig mange babyer er sånn. Men det er vel det som er naturlig er det ikke? Hadde vi bodd i naturen hadde vi jo måttet bært babyene hele tiden, da hadde det jo vært farlig å legge dem ned! Har lest at i enkelte kulurer rører ikke babyene bakken før de er 6 mnd... de bærer dem hele tiden, eller om natten er de vel på bakken da, ved siden av foreldrene. Men kjøper du deg et bæresjal får du gjort alt du vil likevel =). Du får til og med gjort mer enn om hun hadde lagt på gulvet, for da hadde du jo måttet gått å sjekket på henne osv. Også skal du vite at slikt går i perioder. Vår lille har hatt perioder hvor hun bare vil bli bært hele dagen til å kunne ligge kjempe mye på gulvet alene. Nå (6 mnd gallem) ligger hun masse på gulvet! Kan ligge der fra hun våkner til hun vil sove igjen (2 timer i strekk) . Men nå skal det sies at de 30 - 45 min hun sover får hun nærkontakt da, siden hun da sover i sjalet.
Yrha Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Gutten min var sånn også. Jeg kjøpte et bæresjal som han var oppi mens jeg gjorde husarbeid. Nå er han litt i bæresjal, men mest på gulvet og leker. Dette går over når hun blir litt større. Ta tiden til hjelp og kos masse med henne
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Ærlig talt! Hun er 5 UKER!!! Hun trenger deg, slapp av og kos deg med henne. Hun er liten bare en gang i livet, du får gjøre andre ting seinere...........
hit og dit Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Tuva sov mykje då ho var fem veker så eg var ikkje heilt i din situasjon og fekk mykje gjort. Det er verre no som ho er fire månadar og like å bli ært rundt for å kikke på ting. Dersom du er heilt hemma av at ungen vil ha nærkontakt med deg så anbefaler eg deg å kjøpe bæresjal. Ellers så kan du bruke dagane til å kose deg å slappe av. Det er jo det barseltida er til for. Så kan mannen avlaste deg når han er rundt, og du får gjort ditt då. Eg tviler på at ungen din er bortskjemt. Om nokre veker så kan du legge deg sammen med ho/han på gulvet å leike. Kan hende ho/han er litt for liten for babygym enda? Tuva var ca seks veker då ho oppdaga den.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 kjenner meg veldig godt igjen der ja...;-) dattera mi har akkurat begynt å akseptere å være litt alene. og hun er 6mnd! offoff... har lurt på det same om eg har skjemt hu vekk,,... men har funnet ut at det var ingenting å gjøre... har holdt henne 24timer i døgnet i 6mnd... hun vil ikkje være alene om natten heller så vi har samsovet... har nå begynt å prøve å få henne til å sove i egen seng nå... dattera mi trenger visst mye nærhet.... og hun får nok av det! hehe. for å si det ærlig fikk jeg ikke gjort noen ting de første 5mnd.. hun ville ikke bæres i lillebjørn heller... da lette hun bare etter puppen, og når jeg snudde henne synes hun det var ukomfortabelt... sukk! heldigvis satt dattera mi selv da hun var 4,5mnd.. og nå ved 6mnd setter hun seg fint opp selv og kommer seg litt rundt... alle som ser henne tror hun er mye eldre, pga alt d hun kan... følte tidligere at hun måtte holdes fordi hun satt å hadde lyst å gjøre alt mulig... men at hun tenkte " søren, hvorfor virker ikke armer og bein? hvorfor kan eg isje gå...?" så nå er hun mye mer fornøyd... og dagene mine er så mye lettere,_)
Mrs. Bouquet Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Babyer på 5 uker kan ikke være bortskjemte, de ber bare om å fpå dekket sine basale behov.
lemontree Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Har hørt en gylden regel om at barn på under 3 mnd ikke kan bli bortsjemte, så så lenge de er så små skal vi danse etter deres pipe, innenfor rimelighetens grenser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå