Frustrert 5.gangs Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Går rundt i nærmest lykkerus nå om dagen. Miriam skal ta av gipsen til tirsdag. DET skal bli godt det. Endelig få bade og vaske ungen skikkelig. Får helt vondt av henne. Lykkelig og tålmodig uvitende om alt sirkuset rundt hofta hennes. Det har vært en laaaaang prosess med mange tårer og tøffe tak. Skal si det har vært vanskelig å skifte bleier denne gangen. Meeeeeeeen til tirsdag blir det andre boller. Vi kan til og med gå ned 2 str i bleier.....ikke dårlig det. Vi kan ta på snuppa bukser, strømpebukser og tightser. Blir helt ny garderobe det jo. Har slitt oss igjennom noen få plagg de siste 20 ukene, for jo.....hun har hatt gipsen i 20 uker til tirsdag. Det er lenge det men kort tid i forhold til et langt liv med lidelser om det ikke ble gjort noe. Vi får andre små problemer her da, for alt må jo barnesikres igjen men det skal vi da tåle for nå skal gipsen bort for godt. Eneste vi gruer for er hvor mye hun skal bruke den skinna, men er forberedt på nesten hele døynet til å begynne med. Blir vant til å være forberedt på små nedturer etterhvert. Nå skal det sies at hun har brukt pute i 12 uker på forhånd og bytta gips 2 ganger, så dette er den 3. gipsen som nå skal bort. JIPPI!! Vi kom oss igjennom dette også vi. Nå kan det bare bli bedre.
lille-snupp Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Åååå, gratulerer, skjønner det er skikkelig spennende!! Du har utrolig mye å se frem til nå, å ta av gipsen synes jeg overgikk selve fødselen faktisk:) Har noen små tips til deg før gipsfjerninga! Vi fikk ikke narkose til fjerninga, og skulle egentlig ikke få noe beroligende i det hele tatt, men fikk krangla oss til det. Synne ble på tross av dobbel dose beroligende, helt krakilsk. Fjerninga tok 45 intense minutter, og vi måtte 4 personer til for å holde henne fast. Så stålsett deg! Tirsdag blir en tøff dag for både store og små, men alt er glemt når gipsen er av:) Synne hadde litt ubehag den første kvelden, men det tok en paracet fint knekken på De første dagene uten gips hadde synne også endel ubehag ved stell og bleieskift. Hun syntes tydelig det var vondt at bena ble presset sammen for å ta på bukse/strømpebukse, så jeg anbefaler deg å ta med en litt vid/myk bukse, som ikke er stram i linninga. Joggebukser er ideelt, siden de ikke har harde sømmer eller kanter! Da synne tok av gipsen oppdaget vi at hun hadde endel små sår og generelt dårlig hud etter gipsen. Vi badet henne vann med olje, og passet på å holde sårene tørre, var store sår særlig bak knærne og øverst på utsiden av lårene, så gipsen hadde nok vært litt trang! De grodde fort, men hun har fortsatt noen små arr, men det gjør jo ikke noe:) Ikke grue for skinna du! det føles utrolig deilig og betryggende å bruke den den første tiden! Vi skulle egentlig kun bruke den på natt etter gipsen var tatt, men den første uka brukte vi den stort sett hele tida, var så utrlig skummelt å være uten noen form for beskyttelse:) uansett er skinna bare småtteri i forhold til gipsen, og den veier jo ingenting, så det er bare blåbær for deg som er vant til gips! Lykke lykke til på tirsdag, det blir en av de største dagene i ditt lit:)))) Håper du kommer inn hit med en oppdatering om hvordan det har gått når du får summet deg litt!! klem fra Synne og mamman:)
mittlillegull Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Hei hei! Så deilig for dere! Skjønner at du gleder deg. Det gjør jeg også. Vi skal nemlig også fjerne gipsen på tirsdag. 6 mnd med gips er endelig over. Tenkte på det da jeg skiftet på snuppa i sta at nå er det ikke lenge igjen med den stygge gipsen. Vi er også veldig spent på hvordan det blir i overgangen til skinner. Og ikke minst hvor mye vi må bruke den. Tror vi skal ha narkose for vi er kaldt inn på sykehuset i morgen å må overnatte til tirsdag. Som de andregangene tror jeg det er pga at hun skal faste. Kommer uansett til å ytre stort ønske om narkose om det ikke er planen. Blir spennende å høre med dere hvordan det går da.
beibiboom Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 masse lykke til til begge dere som skal fjerne gipsen! det må føles ubeskrivelig deilig...:-) vi skal forhpåentligvis få av puta på torsdag, og bare DET gir meg frysninger... så jeg tenker dere må være helt i ekstase!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå