Gå til innhold

Er så lei av baksnakking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått slengt i ansiktet av en "god venn" at det er tåpelig av meg og min mann å få flere barn siden vi har så mange fra før av. Og siden vi ikke har disse sammen, er det jo bare kaos i familien. Jeg ble sint og i løpet av krangelen kom det fram litt av hvert. Jeg fikk vite at mange av dem jeg har ansett som venner går rundt og snakker dritt om meg og min kjære. Dette har vedvart i flere år, så det er ikke noe som startet etter at jeg ble gravid. men de har selvsagt ikke noe godt å si om vårt valg om å få et barn sammen. Dette har nå spredd seg og noen av dem som har så sterke meninger om meg og mitt at de har uttalt at jeg burde vært sterilisert, er mennesker som aldri har møtt meg. Noen av dem ville ikke visst hvem jeg er om jeg hadde møtt dem på gata. Jeg har jo hørt litt smårykter tidligere om hva disse folkene har sagt om oss, men jeg har valgt å ikke tro på det. Nå har jeg sjekket det jeg fikk vite, og vet at det er sant at disse folkene har sagt alt dette om meg.

Så nå vurderer jeg å dra bort til hun som sa at slike som meg burde vært sterilisert, og banke på og spørre henne om hun vet hvem jeg er. Hun har nemlig aldri møtt meg, bare hørt dritten fra mine såkalte venner.

Jeg HATER baksnakking og falske folk. Nå har jeg fått nok, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg bare snu ryggen til dem og gå med rak rygg uten å kommentere det de sier om meg, eller skal jeg ta dem for meg en gang det passer med masse folk til stede? Eller skal jeg trekke meg vekk fra alle sammenhenger der jeg risikerer å møte disse menneskene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev deg over det. Hvem bryr seg om hva fremmede mener om deg? Og om det er nære venner dette gjelder, så konfronter dem på tomannshånd for så å evt. ta en vurdering på om du vil beholde vennskapet eller ikke.

Om du skulle møte dem i sosiale sammenhenger, smil og vis dem for en flott person du er. Ikke la drittsnakket deres påvirke deg eller knekke deg. Bare vis dem at du gir faen ;) Da ser de at de ikke kommer noen vei med å oppføre seg som barnehageunger...

Skrevet

i alle dager hva er det som feiler mennesker? Høres ikke ut som at de er noen gode venner av dere. Hadde det vært meg ville jeg nok droppet dem på flekken. Der er mer enn nok bekymringer der ute i verden om man ikke skal kaste bort mye energi og krefter på å bekymre seg om man kan stole på såkalte venner..

Dere trenger jo ikke trekke dere unna alle sammenhenger hvor dere vil treffe disse menneskene..MEN dere trenger jo heller ikke snakke med dem...Nei, lev livet deres og vær lykkelig..Smil til verden og gled deg over at du ikke lenger har de falske menneskene i livet ditt og gled deg med å vite at du har et mye bedre liv enn dem!! Min tankegang tilsier ihvertfall at om man har så mye tid og energi til å bry seg så mye om andre så har man et tragisk liv selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...