Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Veier 94 kg og er 1.65 kg. er veldig overvektig og sliter utrolig mye vekta! når skal liksom denne amminga slå til da?
TheDharma Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Jeg gikk ikke ned et gram av ammingen, jeg fullammet i 7 mnd og ammet til hun var 14 mnd. Først når jeg sluttet å amme og hormonene begynte å normaliseres da rant graviditetskiloene av.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Amminga? Slutt å kast blår i dine egne øyne. Man blir ikke slank av å amme. Noen blir, noen legger på seg. Men skal man ned i vekt er man nødt til å forbrenne mer enn hva man spiser. Ganske enkelt. Ta kontroll over maten. Før logg. Tell kcal på alt du spiser. Du som ammer kan legge deg på mellom 1600 og 2000 om dag, alt etter hvor aktiv du er. Og kom deg ut av sofaen. Begynn å gå, tren på en eller annen måte. Beklager. Ikke det du ville høre, bare sannheten.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 9. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2007 Tror du misforsto litt der ja. jeg har aldri trodd at amminga skulle slanke meg fullstendig, men trodde at det kanskje kunne hjelpe på etter det jeg har hørt. jeg vet nøyaktig hva man skal gjøre for å ta av seg. men finner ikke motivasjonen og legger utrolig fort på meg, noe som er enda mindre motiverende.
3 sjarmtroll <3 Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Har slitt en del med vekta jeg også etter tre fødsler. D beste er å ikke henge seg for mye opp i vekta for da går du i allefall ikke ned... Trill lange turer og spise ofte (små måltider) og drikke masse vann!!! Masse lykke til til deg ;o)
Gjest Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Motivasjon må man skape selv. Og legg om kostholdet ditt - det vil garantert få deg til å miste noen kilo. Kanskje du kan melde deg på et slankekurs... Begynn å trene jevnlig, MINST 2 ganger i uken.... Så er du på god vei:) Trening er morsomt, og når du føler du mestrer det, får du lyst til å trene mer og mer!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 men hvis du vet det, hvorfor roper du om resultater av amming da? Etter alle mine svangerskap har jeg lagt på meg når jeg ammet.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 9. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2007 Så lurt! men hvordan trening anbefaler du/dere? er ikke medlem i treningstudio.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 9. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2007 Jeg roper da ikke om det. har bare hørt at det skulle hjelpe på etter en stund. skjønner ikke hvorfor du svarer så spydig, men regner med at du enten sliter med vekta selv eller har gått inn på feil forum da du egentlig skulle inn på kranglesiden.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 Ettersom du har liten erfaring med trening (virker det som...) er nok treningsstudio en fin ting å melde seg inn i;-) Du kan jo gå på timene som de setter opp - spinning, aerobic, body attack and such... Det er sikkert morsom trening samtidig som du brenner masse:)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 10. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2007 Jeg var en gang en ivrig trener på studio. men jeg er alene med babyen så det blir vanskelig å dra på aerobic ol. kan ikke ha barnevakt flere kvelder i uken. vet ikke hvor jeg skal hente dem fra da. og hadde det ikke vært for det så skulle jeg ha meldt meg inn igjen. jeg var faktisk medlem helt til januar i år. da sa jeg opp pga graviditeten og at det ble for dyrt til at jeg var der så sjelden (ca 2 ganger i uka og av og til bare en) Så jeg lurer på hva som er bra alternativ trening som man kan utføre hjemme eller med babyen i nærheten?
Gjest Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Har du ikke SATS i nærheten...? Men hvis det er en liten baby, så er vel det litt upraktisk å levere i den barnepass tingen.... (jeg har aldri trent på treningsstudio, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer.) Det fins mange enkle øvelser du kan gjøre for å komme litt i form. Det går bla. an å jogge med baby, hvis du har vogn for det. Derimot kan det være litt vanskelig... Øvelser kan være så mangt. Du bør jo drive med noe styrke - samt sit-ups, push-ups... mage/lår/rygg.... Andre øvelser du kan gjøre, er å forsøke å få opp pulsen - altså kondisjon. Det er viktig. Er vel begrenset hva du kan gjøre hjemme. Men kanskje du får til en joggetur her og der? Diverse øvelser kan du søke etter på nettet. Evt. se om du får mulighet til å besøke et treningsstudio en gang du har barnevakt, og lære deg noen:)
Pysa Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 gå på iform.nu, de har gode treningsdvder.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Jeg skal ikke si at jeg har slitt med vekta eller formen etter jeg fødte. Jeg har fjernet alt jeg la på meg,men det over 9mndr! Uansett-jeg ville også begynne på treningsstudio,men det er veldig dyrt syns jeg. Så i stedet kjøpte jeg treningsdvd på Tv-Shop(muligens litt harry,men det funker!) Kjøpte en dvd-pakke på i alt 4 dvd`er. "Slim`n`six" heter den. Den passer for alle. Alt er lagt inn der-trening for hele kroppen,for bare magen og tøying. Og denne moroa koster bare 299kr +99kr i porto. Mye greiere. Dessuten kan du selv bestemme når du skal trene. Jeg har aldri fulgt en sånn dvd før,men jeg fikk motivasjon bare ved å se på den. Litt morsomt-føler meg som en ordentlig amerikansk husmor-trim i stua! Uansett-lykke til.
Expat Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Først, sjekk med legen at ikke stoffskiftet fikk seg en smell etter svsk. Ganske vanlig. Så, se hva du spiser av mat som ikke er nødvendig. Oppgrader til sunnere alternativer... Du kan slanke deg på en 2000kcal diett når du ammer mye...
Bea en av hver Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 Heisann. Da jeg fikk min første gikk jeg ikke ned noe når jeg ammet, og hadde 10kg+ da han va 1 år. Meldte meg på et Grete Roede kurs, og dette funket veldig bra. Sliter også litt med selvdisiplin og når du går på sånne kurs tar de fleste seg mer sammen. Dersom du synes et sånnt kurs koster for mye, så har du jo vektklubben på VG. Jeg var medlem der litt etterpå og opplegget der er veldig bra. Lykke til!!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 Det høres ut som du allerede vet hva som skal til og da har du slik jeg ser det 2 valg: 1. Vær overvektig og fornøyd med det 2. Gjør noe med det!
Expat Skrevet 10. november 2007 #18 Skrevet 10. november 2007 Grethe Roede har faktosk amme-opplegg. Og det er en del "gruppepress grupper" på dib, jeg gikk ned nesten 10kg med matos de locos... Nå forsøker jeg litt til, ved å trene litt med treningsvideoer nå gullet sover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå