Mor Monsen Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 På jobben min sier noen kollegaer at jeg bør benytte meg av muligheten til å ta ut de to timene vi har krav på til amming. Synes det er litt vanskelig å skulle "kreve" det, siden jeg er nyansatt og nettopp startet å jobbe. Er det noen som har følt at det er litt"uglesett" å benytte seg av dette, selv om vi har krav på det? Eller er sjefene og kollegaene forståelsesfull overfor dette? Bare lurer jeg...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Jeg er ingen lærer, jeg jobber som hjelpepleier på sykehus.. Men jeg var ny på stedet når jeg begynte etter permisjonen, og benytter meg av ammefri.. Alle lurer på hvorfor jeg slutter tidligere, og når jeg forklarer får jeg bare positive tilbakemeldinger! Synes det er lurt å benytte seg av de rettighetene man har!
rødhette* Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Hadde jeg ammet hadde jeg benyttet meg av muligheten når jeg skal begynne på jobb igjen. Men lillegutt er flaskegutt, så dårlig med rett til ammerfri da, gitt..
-Hengebuksvinet- Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Jeg husker ikke helt hvordan denne ammefriordningen fungerer, men er det sånn at man kan ta ut to timer på slutten av dagen? I så fall, hva er logikken bak dette? Selvfølgelig ok å kunne gå hjem to timer tidligere, men klarer ikke å se at to timer kortere arbeidsdag er nødvendig for å kunne fortsette ammingen. Jeg fikk dessverre litt sure tilbakemeldinger da minsta var 8 måneder, men var da bare vikar. Flere av de unge lærerne (merkerlig nok småbarnsmødre) kommenterte at de ikke hadde ammet så mye når barnet var så gammelt, selv om jeg da bare brukte matpausene til amming (slapp noen vakter). Mens mennene var mer positive til amming, hørtes det ut til. Jeg var imidlertid bare vikar, så kanskje derfor jeg ble litt ekstra uglesett?