Gå til innhold

Er det et must med amme-bh og ammetopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kikket litt på amme-bher og synes de ser helt forferdelige ut. Jeg har så stygge pupper, og må derfor ha push-ups eller i allefall en tykk type som former puppene (og ikke omvendt!). Amme-bhene jeg har sett er bare i sånn tynn bomull som vil fremheve mine grusomme former, hehe.

Men jeg trenger vel ikke sånne spesial-bher? Er det sånn at de fleste bruker det?

Og hva med sånne amme-topper? Skjønner at det er praktisk, men jeg føler meg virkelig ikke vel i sånne. Hvordan fungerer det å bare bruke vanlige topper/gensere?

Jeg lurer virkelig på dette, og håper noen har erfaringer å dele! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d e et must, he he he

eg hadde hvertfall ikkje klart meg utn

Lindex har fine m spiler og tykk cup så du får formet

og når melken komme blir de ganske så rund og fin bare av d;)

Skrevet

brukte forresten vanlige klær, hadde aldri en ammetopp

folk liker gjerne en amme singlet,så du slipper vise hele magen kver gang du ska amme.

Skrevet

ok, får kikke på lindex en gang til. Skjønner jo at det må være ganske upraktisk å bruke vanlige bher...

Det med singlet var jo en veldig god ide da! Ellers har jeg investert i et ammesjal som forhåpentligvis vil skjule det meste.

Tusen takk for tips!

Skrevet

jeg har aldri hatt verken amme bh, eller ammetopper, kun brukt vanlige klær... har ikke vært noe problem for min del i allefall...

venter nå nr 3., og kommer nok ikke til og kjøpe noe denne gangen heller.. :-)

Skrevet

jeg likte heller ikke amme-bher, så sist gang brukte jeg en bh som man kunne ta av stroppene på, så det var kjempe enkelt å løsne på de og ta fram puppen når d var behov. :-)

Skrevet

Har ammet 3 barn, og har aldri brukt ammebh.

Fantes ikke amme bh med spiler sist jeg var gravid, og har c cup. Brukte vanlig bh, og fikk fin teknikk på å få det til uten å vise brystet.

Er i mine øyne ikke et must.

Skrevet

Jeg har hørt at man overhodet ikke skal bruke bh med spiler nar man ammer...pga melkeproduksjonen kan ta skade av det. har ingen barn selv, men tenker å gå på en litt bedre undertøysforrestning og få hjelp til å finne en som sitter godt og ser bra ut..

Puppene er jo så store når de får melk at jeg tror ikke fasongen skal bli noe problem. Jeg bruker også alltid push-up vanligvis, men tipper det blir litt ømt etter fødselen med såre bryster også...

Spiler blir nok bare til fest neste år for min del!

Skrevet

Hei:)

Kjøpte en som var litt tykk på lindex.. I tillegg bruker vel de fleste ammeinnlegg som dekker og fyller på litt.

Hilsen ei som gleder seg til endelig å få litt pupp:) Hehe:)

Skrevet

Jeg ser for meg at amme-bh er greit å ha, men sånne ammetopper er jo ofte kjempedyre og sikkert ikke nødvendige. Greit å ha klær som kan åpnes opp, altså jakke i stedet for genser, og sånne singleter høres jo praktisk ut.

Jeg har også kjøpt sjal, så jeg kommer ikke til å bruke mye på topper. Men kanskje kjøpe en eller to til spesielle anledninger?

Skrevet

Amme-bh har vært veldig greit! Og pass på at det er en som kan lukkes og åpnes med én hånd. Den andre hånden er det greit å holde babyen med... Hadde noen bomkjøp på noen som man måtte lukke med begge hender, de ble aldri brukt.

På H&M har de greie topper med ammeåpning til en ok pris. Går jo fint å ha noe kulere utenpå hvis man vil?

Jeg har vanligvis små pupper og pleier å "polstre" dem for å få litt fasong, men når jeg har ammet, så har de vært fine helt av seg selv. :-)

Skrevet

Sikkert ikke et must men utrolig praktisk. Synes Triumph har fine bh'r. Har også sett forede amme bh'r på Lindex. Puppene blir veldig annerledes når melken kommer. Pleier å bli en del melkesöl også så noen skift er greit å ha.

Amme topper hadde jeg aldri sist, men skal pröve det denne gangen. Får pynte meg med noe fint over:) I begynnelsen tenkte jeg mest praktisk, ble litt finere på det etterhvert.

Spile bh'r anbefales ikke tror jeg. Man vil helst at melkegangene ikke skal hindres på noen måte.

Skrevet

Ammetop har jeg aldri brukt - vannlige topper, genser og skjorter fungerer veldig bra. Om du er ute kan du bare legge et babyteppe, håndduk el.l. over deg, så er det inegn som ser hverken mage, pupp eller annet. Mine ammebh'er ville jeg derimot ikke være foruten - veldig praktisk! Men hva mener du egentlig med stygge pupper? Husk på at når babyen komemr blir de ganske fyldt med melk og nok så faste. Ellers har jeg fine ammebh'er med spiler under - de synes jeg holder bra på formen. Du får veldig fine ammebh'er far Triumph (fåes bl.a. på Cubus, Bogerud og Spar) - de koster litt ekstra men du kan klare deg med 2-3 stykker. Ellers har jeg sett at H&M også har ammebh'er men vet ikke hvordan kvaliteten er på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...