Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Hei! Sorry sleit litt med overskriften her.. Men det jeg mente er at er det noe skadelig å la babyen ligge i en brukt voksipose..? Har lest at man ikke skal bruke madrass om igjen, spesielt ikke dersom det er av andre enn søsken pga økt fare for krybbedød:s Hva da med voksipose? babyen ligger jo og sover på denne og.. og tror neppe dyna kan vaskes på 60 grader da den er av ull? Vet dette er småhysterisk men vil jo selvfølgelig alt godt for lille spira vår;)
hiboso Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Tror ikke det er noen fare ved å bruke en brukt voksipose. Den kan absolutt vaskes i maskin:-) Det har vi gjort flere ganger. Gamle madrasser skal man vel og merke være litt mer skeptiske til.
To trollunger + en spire Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Har ikke hørt noe om at det kan være farlig.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2007 Tusen takk for svar så langt. Gurimalla så merkelig jeg har blitt etter at jeg ble gravid. Tenker på alt mulig rart.. hehe... hormoner OG galskap.. hjelp!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Madrasser anbefales ikke til gjenbruk pga at de blir mykere (skummelt hvis den lille snur seg) og muligheter for kjemikalier. Men dette blir jo ikke problemet med voksiposer, så jeg vil ikke tro at det er noen fare! jeg har vasket vår (som vi låner av bekjent) på samme måte som jeg har vasket klær og sengetøy.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2007 Kan voksiposen vaskes på 60 grader??? I flg siden til foreningen mot krybbedød er madrasser farlig fordi de blir myke OG at de inneholder rester av gulp+ kroppsvæsker som skal utgjøre større grobunn for bakterier.. http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument Og nå surrer dette rundt i mitt rare hormonelle hode.. :s
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Voksiposen kan vaskes i maskinen, og tromles etterpå, og er ikke farlig å bruke om til andre barn. Madrassene blir det anderledes med, då de ikke kan vaskes skikkelig.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2007 Takk Nå skal mor kjøpe brukt voksipose..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå