Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel bør en baby være før en kan gå turer i minusgrader? På sykehuset anbefalte de at vi ikke tok han med ut i minusgrader før han var større, men jeg glemte å spørre hvor mye større han burde være :P De nevnte også at de ikke var lurt å amme på kjøpesenter, buss, tog ol før han var større (pga smittefare). noen som vet noe om hvor gamle de bør være? Takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ??Smittefare for hva??...Hadde babyen vært nyfødt og det hadde vært minusgrader ute ville jeg venta et par-tre uker.men en liten kjøretur i oppvarma bil gjør jo ingenting.det finnes vel ikke noe som er mer hygenisk enn amming...så dette hørtes rart ut.D må jo være i forhold til trekk,luft etc.

Skrevet

er litt usikker, men har iallefall hørt at en ikke bør ha nyfødte ute når det er minus 10 grader ute. (trille tur etc)

Ellers så ville jeg personlig ha ventet en uke eller to (iallefall det jeg har gjort med å trille ute)... Men tror ikke det er direkte farlig nei.

Skrevet

Ordla meg kanskje litt feil. Mente kjøreturer i vogn, ikke i bil :)

Smittefare på buss var at det var dårlige ventilasjonssystemer i buss og tog hvor mye smittefarer la seg i filtrene der. På sentrene var det sikkert pga mye folk vil jeg tro? Mange som er forkjølet og sånt. Var greit å ha han med på senter og buss, men da burde han ligge i vogna og ikke bli tatt opp visstnok.. Var det de sa på sykehuset før vi dro i hvertfall

Skrevet

Vanvittig hysterisk sykepleier da!!!

Skrevet

Ble også fortalt at jeg måtte være forsiktig med å ta med nurket på kjøpesenter, både pga smittefare og at det ble for mange inntrykk for den lille i begynnelsen. Synes ikke det er så rart.....

Skrevet

Går nok bra! Jeg er alenemor og uten bil, så mine har blitt dratt ut uavhengi av vær og vind fra dag en.. Og de har da overlevd fint. Ikke har de vært mye syke heller... Og jeg har aldri nølt med å ame en sulten baby på ett senter...

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Så da er vel en 4 uker gammel baby stor nok til å være med på trilleturer under 10 kuldegrader, og muligens være med på senter alt da?

Skrevet

jeg hadde med min lille jente på kjøpesenteret en liten tur da hun var 14 dager.. hun ble ikke syk. så det går nok bra :) er også alenemor, så hun måtte være med på butikken...

Skrevet

syns en på 4 uker er for liten til å være lenge ute hvis det er -10 grader. Er lungene som ikke tåler så godt å puste inn den kalde luften, så jeg ville hvertfall begrenset det, Må også ta litt hensyn til om det er mye vind i tillegg feks, da blir den effektive temperaturen brått mye lavere.

Skrevet

jeg trodde det var -5 grensen gikk på små babyer jeg..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...