Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt REIMA. Men lurer på å prøve TROLL i år?! Gutten min er 2 år. Hvilken dress liker du????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpt Troll til gutten på 2 i år. Liker at det er ull i dressen.

Skrevet

Jenta mi på to har Prinsessetroll, dvs den med ull i foret (heter Rampetroll for gutter). Veldig fornøyd med den. I fjor hadde hun Troll Classic, men jeg syns det ble litt styr med først ulldress, så dress. Nå går påkledningen mye fortere, og dressen sklir på veldig greit. Men den kan jo ikke brukes både høst, vinter og vår, da, slik Troll Classic kan. Men jeg ville valgt Prinsessetroll om igjen skulle jeg kjøpt ny dress

Skrevet

har hatt begge to og vært fornøyd med begge. men det eneste jeg har sliti med er at jeg klarer ikke og holde trolldressen vanntett... og det er kjipt!

Skrevet

Dere kan fint bruke den trolldressen med fast ullfor hele vinteren. Dvs hvis dere bor et sted som ikke har en veldig kald vinter. Her i Oslo bruker jenta mi reima-høst-dressen sin hele vinteren med masse ull under- null problem!

Skrevet

Jeg sverger til MIKKLINE. Bedre dress finnes ikke. 100% vanntett og vindtett. Veldig lett og ledig. Avtagbart ullfleece som er veldig varmt.

Skrevet

Mikkline er veldig fin. Men òg Lego. Den har vunne test i Danmark. Er fôra, men det er ikkje avtagbart. Men det gjer at dressen er veldig lett og har kjempefin passform. Bra stoff som nesten ikkje vert skittent.

Skrevet

Liker både Reima og Troll veldig godt, men til en 2-åring synes jeg Reima-tec er best- fordi den er så lett å kle av og på, og den er god å bevege seg i og pustende og vanntett- og varm. Troll er ikke så grei med av og påkledning synes jeg. Har Troll Classic med løst ullfor.

Skrevet

Gutten min er 2 år og 8 mnd. I fjor vinter hadde vi Troll med avtagbart ullfor. I år har jeg kjøpt Reima tec+. Har foreløpig ikke brukt Reima-dressen så mye, men krysser fingrene og håper at den er like bra som jeg tror.

Grunnen til at jeg ikke kjøpte Troll igjen er følgende:

1. Jeg er litt vel ivrig med klesvasken, og følte ikke at Troll var så veldig "smussavvisende". Dermed fikk den seg en god del runder i vaskemaskina, og til tross for impregnering synes jeg ikke den ble vanntett nok. (Personlig målsetting når det gjelder Reima-dressen er å tolerere mer skitt!)

2. Sneipen ikke er spesielt flink til å kle på seg selv. Ullforet i Troll gjør at den er vanskeligere og mer tidkrevende å kle på, og han klarer det i hvertfall ikke selv. Nå håper jeg at han skal få det til i løpet av vinteren, men uansett blir det enklere for oss og personalet i barnehagen med Reima-dressen.

3. Er litt usikker på om jeg har rett nå, men jeg følte også at Troll var litt "tynn i rompa". Fint med ull, men når ungen satt på bakken, i snø og slaps, virket det som han ble litt kald i baken. Med bleie som ikke alltid er tørr virkrt det ikke like behagelig bestandig. Vet ikke hvor mye bedre andre dresser er, me håper Reima er bedre på det området.

Konklusjon: Reima-dressen virker varm og god, enkel å ta på og av, vanntett, slitesterk osv. Har som sagt ikke brukt den så mye enda, men jeg er allerede frelst! Største fordelen med Troll er at det er en dress som kan brukes både med og uten foret. Ullforet kan brukes separat som innedress når det er kaldt, eller under regntøyet om høsten og våren. Dessuten er Troll suveren hva bevegelighet angår. Reima-dressen blir uansett litt mer "klumpete", men ettersom gutten min er stor og flink motorisk blir det ingen hindring.

Nå høres det vel ut som om jeg ikke synes at Troll er "bra nok", men det er ikke riktig. Den er kjempebra! Men til den prisen er det også lov å ha høye forventninger. For meg var det små "bagateller" som gjorde at jeg valgte Reima fremfor Troll, og jeg vaklet lenge i avgjørelsen. Er spent på hva jeg synes om valget når sesongen er over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...