Gå til innhold

svimmel når jeg sitter nede.... Noen andre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de to siste ukene vært mye svimmel, kommer når jeg sitter eller ligger. Kjenner jeg begynner å få hetetokter og føler at jeg kommer til å besvime. Blodtrykket er normalt 120/60, litt lavt undertrykk men har begynt å ta magnesium. Dette skjer en 2-3 ganger om dagen.

Dette er ikke som når jeg reiser meg fort opp og blir svimmel. Kjenner ikke dette igjen. En ubehagelig følelse.........

Er det noen andre som har hatt noe lignende? Er i uke 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kjenner jeg igen - er like langt som deg. Men jeg har ikke noe godt svar, ble bare litt "glad" over å høre at andre også har det sånn. Har lurt på om det kan være at livmora trykker på en eller anne blodåre eller noe? Any one?

Skrevet

Der har jeg ikke tenkt på, skal til jordmor på tirsdag og da skal jeg høre med henne. Har følt at det kanskje er noe som trykke på når jeg sitter nede men at det kanskje har vært noe bak i korsryggen. Men det kan jo være at det er livmora som trykker på noe.

Skrevet

har forresten samme blodtrykk som deg - kan det være noe med det? Det er imidlertid ingen som har sagt til meg at undertrykket er lavt...

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt de samme opplevelsene. Når man sitter i en vanlig sofa eller stuestol, lener man seg normalt bakover mot stolryggen. Det kan derfor bli press mot den store venen som heter vena cava som går langs ryggen. Da føler man seg uvel og svimmel... Dersom dere vipper dere litt sidelengs eller legger en pute på den ene siden i stolen så dere ikke sitter rett bakoverlent blir det sansynligvis borte.

:o)

Skrevet

Takk for tipset.......... Skal prøve det :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...